Peachy schreef:In de dressuur word er sowieso geen galop gevraagd.
Wel hoor, van af de Z word er galop gevraagt, in de ZZ zelfs galop wissels door draf heen.
Ik heb zelf ook een pony die slecht galopeerd. Ik ben niet zo longeerderig, dus ik heb eigenlijk niet eens een idee hoe ze het aan de longe doet
. Maar ohz heeft ze er altijd veel moeite mee, als ze al galopeerd naar binnen vallen, gaan scheuren of na 2 of 3 pasjes al weer uit galop vallen.
Ik heb dit op 'verholpen'(galop is uiteraard haar sterkste kant nog niet, maar het lukt nu aardig) door juist dresuurmatig voor de wagen aan de gang te gaan. Ohz kreeg ik het niet voor elkaar om het echt serieus beter te krijgen, voor de wagen wel. Op de weg af en toe een stuk flink door strekken in draf(dus niet ff 100 meter strekken, maar kijken of je dat meer dan 1 km vol kan houden zonder de nagevelijkheid te verliezen). Op land paden, in het bos of langs het strand gewoon flinke stukken rechtuit galoperen, maar wel proberen in jou galop aan te springen(volte rijden, aanspringen en dan rechtuit).
En in de bak veel overgangen rijden, de galop erg snel mee nemen!!! Als ze moe worden gaan die benen helemaal alle kanten op. Dus eerst ff aan een lang teugeltje stappen, draven, overgangen daar tussen, flot af en toe een lange zijde galoperen aan een lang teugeltje(dus in de hoek aan springen en voor de volgende hoek terug nemen). Daarna lekker op pakken en weer vaak eventjes aan galoperen, geen kilometers galoperen, maar af en toe een lange zijde of een volte, net wat goed voelt. Zodra hij moe word de galop verder laten zitten, dan krijg je vaak alleen maar ruzie.
Mijn pony galopeerd inmiddels gewoon netjes, niet extreem goed, maar ook niet extreem slecht meer. En de galopwissels door draf heen, die loopt ze inmiddels ook zoals ze gevraagt worden in de proeven!!!(nu m'n startkaart nog)