Pijn aan vingers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziiggy__

Pijn aan vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 21:08

Na het rijden heb ik hele erge pijn in mijn vingers ze zijn ook helemaal rood.. dit is alleen als ik op mijn paard rij op mijn pony's heb ik er geen last van.. heel vreemd wat raden jullie aan andere teugels ??

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:13

Waarsschijnlijk doe je toch teveel met je handen en te weinig met je benen.
En anders heb jij je teugels te verkampt vast dus dan moet je jouw handen wat meer ontspannen. Ik zelf denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt of je andere teugels aanschaft, maar het is het proberen altijd waard.

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 21:22

nee ik doe helemaal niks met mijn handen ja heel soms een beetje hulp.. maar ik werk echt veel met mijn benen..
ik kan proberen ze wat ontspanner vast te houden ookal had ik zelf het idee dat ik ze goed vasthield..!!
maar kan het niet komen doordat ik nu springteugels heb ?? en geen gladde dressuur ?

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:27

Heb je bij je pony andere teugels dan bij je paard?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:27

Als je bij je pony altijd met gladde dressuurteugels hebt gereden en nu ineens over bent gegaan op (nieuwe) springteugels, kun je daar best last van je vingers van krijgen. Ik krijg ook last van mijn vingers als ik met springteugels rijdt. Ik rijd er daarom alleen maar mee als het regent, want dan worden mijn leren teugels te glad.

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 21:59

Ik ga maar eens de dressuur teugels van mijn pony op het hoofdstel van mijn paard zetten

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 00:22

Als je niks anders met je handen doet dan bij je pony, kan het zijn dat er latex of een ander materiaal in de springteugel zit waar je allergisch op reageert, misschien.

Tjaldur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:01

Libiris schreef:
Waarsschijnlijk doe je toch teveel met je handen en te weinig met je benen.
En anders heb jij je teugels te verkampt vast dus dan moet je jouw handen wat meer ontspannen. Ik zelf denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt of je andere teugels aanschaft, maar het is het proberen altijd waard.

Doe ik ook! Heb ook altijd pijn aan mijn handen of blaren. Handschoenen helpen wel hoor!

row_bow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:07

Handschoenen helpen inderdaad wel goed! En misschien moet je toch maar eens kijken of je echt niet te verkrampt rijdt...
Xx