Wil hoeken niet in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lonneke

Wil hoeken niet in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 12:46

Heej
Heb nu sinds kort een nieuwe verzorgpony maar hij wil de hoeken niet in.
teminste. als je van links komt wil hij de linker hoek niet in. en van rechts de rechterhoek
Voor de rest luisterd hij wel goed.
Ik heb mijn been er nu al extra goed bij enzo maar hij wil nog steeds niet.
Hebben jullie misschien tips?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:56

Met je binnenbeen de hoek in drukken, binnenhand openen en buitenhand erbij houden. Desnoods even met een zweepje tegen zijn schouder aan kriebelen, of net achter je kuit.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:51

zet pionnen in de hoek en probeer hem steeds daar omheen te rijden... dan zou ik de tips van Kris25 vokgen

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:18

Zoals al gezegd, idd druk op buitenteugel en ondersteunen met je binnenbeen.
Desnoods ook nog je gewicht meer verplaatsen naar de hoek toe.
Succes!

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:52

Inderdaad, met die pionnen, en ik zou anders misschien ook nog gewoon los proberen, diep de hoeken in, laten snuffelen.
Misschien is die gewoon bang !,
En de zweep inderaad gewoon kriebelen, !

_Lonneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:02

De bak staat hij wel vaker in dan is hij helemaal niet bang voor de hoek.
Ik had al met paaltjes geprobeerd maar hij loopt er gewoon tegenop als je niet uitkijkt. ik zal het in ieder geval nog eens proberen alvast bedankt voor de tips

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:18

Ten eerste denk ik niet dat het aan je pony ligt maar aan jou Het is jammer dat paarden geen Nederlands praten zodat we ze alles heel goed uit konden leggen wat we bedoelen. Maar dat is jammer genoeg niet zo dus moeten we ze helpen om onze hulpen te begrijpen. Je moet waarschijnlijk iets duidelijker laten merken wat jij bedoeld. Ga zelf een beetje op je buitenbeen/naar buiten 'hangen' voor je de hoek in wilt en leg je binnenteugel tegen de hals en je buitenteugel wat van de hals af, met je binnenbeen druk je dan je pony door de hoek heen maar het is wel heel belangrijk dat ze een beetje naar binnen blijft kijken. Net zoveel dat je het oog aan de binnenkant kan zien. Veel oefenen dan lukt het wel, veel succes!

Navidad

Re: Wil hoeken niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:29

je zegt dat je sinds kort een verzorg pony hebt, ik denk inderdaad dat de fout bij jou ligt.

De meeste paarden proberen in het begin in hoeverre ze kunnen gaan, denk dat je mischien net even je concentratie kwijt was en het verkeerd hebt opgelost. Een fout en je paard weet dat hij zover kan gaan en gaat je nog meer uitproberen.

Inderdaad buiten teugel binnen been. Door rijden en doorzetten. een pion is inderdaad een hulpmiddel, dat kan je overwegen te doen.

Rij anders eerst een paar rondjes binnen hoefslag veel volte's rechtstellen en zorgen dat je je pony tussen je benen hebt. dat lost ook vaak wel de nodige problemen op.

_Lonneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 17:42

Het zal ook wel een gedeelte aan mij liggen. maar bij de eigenaar ging hij de hoek ook niet in en hij heeft een jaar stilgestaan en ik heb er nu 3 keer op gereden. vlak voor de hoek gaat hji van het pad af. draaid hij zijn hoofd weg en wil absoluut de hoek niet door. of hij draaid zich ineens om. maar dat doet hij alleen in draf. in stap loopt hij er gewoon door.
maar ik ga gewoon nog goed oefenen