Sterk in haar voorhand!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Sterk in haar voorhand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 22:53

Ey,
Heb eigenlijke een probleempje. Ik kan het wel oplossen maar ik ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden. Sinds kort rij ik op een paardje. Ik heb er in totaal tot nu toe maar 5x opgereden. Hoe ik nu al rij ben ik zeer tevreden.

Mijn probleem is dat hij erg sterk is in zijn voorhand en omdat ik gewend ben om met een zachte hand te rijden is dat hij in het begin erg omhoog komt, later word het wat minder. Maar als ik hem dan naar beneden `druk´ dan ze erg sterk in haar mond. Ik probeer dan met los vast, net als een sponsje, haar los te maken en naar beneden te krijgen. Maar toch is ze erg sterk en krijg ik soms last van mijn armen van het naar beneden drukken.

Mijn moeder zegt dat hij opzich goed loopt maar dat ik mijn teugels los vast heb, dat klopt, maar als ik haar losmaakt dan is ze dan eerst los en dan onstpan ik mijn handen en dan komt ze weer omhoog en daardoor krijg je dat effect. Een boogje in de teugel.

Ik ben al trots dat ze al redelijk laag loopt al naar 5x rijden. Ik weet wel skr dat het beter wordt, maar ik ga er toch vanuit om dit eerst naar jullie mening te horen.

Alvast erg bedankt aan jullie medrage!
Kus sas

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:09

ik dnek dat je haar heel erg van achter naar voren moet rijden.. dat is het enigste wat je kan doen denkk ik..

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:22

probeer je eens te consentreren op wat anders. Begin eerst eens met je paard scherp aan je hulpen te rijden, foutlose overgangen te maken en de hulpen te verkleinen bij verschillende figuren en overgangen. Je zal merken dat als jij je paard goed actief van achtere naar vore rijdt zonder hierbij constant in zn mond te zitten friemelen of te doen dat ti vertrouwen krijgt in je hand. Door de overgangen wordt zn achterbeen sneller en activer, door de figuren en wendingen laat ti zn rug los en dit alles gaat gepaard met nagevelijkheid. Het zal zeker in de eerste paar weken moeizaam gaan en lang duren voordat ti je hand opzoekt, na een tijdje kan je hem oppakken en weg rijden. Dan pas kan je verder werken aan de verzameling..

SUcces

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 14:09

Ik heb vandaag (vanmorgen) gereden. Het ging stukke beter. Ik heb haar goed voorwaarts laten rijden, inderdaad van achter naar voren, en hij ging al een stuk lager. Toch heeft ze nog steeds nijging omhoog te gaan. Mijn zus heeft me ook advies gegeven om me handjes stil voor te laten staan, ze zal zeker in het begin omhoog met haar koppie gaan maar naderhand zal ze toegeven en lekker rond en voorwaarts lopen, de volgende keer zal ik ook niet alleen het advies van me zus maar ook die van jullie uitproberen!

Die van M3isSi3j vond ik zeker een goed atvies! Heel erg bedankt!
Kus Sas