Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cynthiar schreef:
Ik rijd western en bij ons op de manege waar ik sta zijn geen westerninstructeurs. De gewone instrukteurs weten niet wat het is.
Persoonlijk denk ik dat het gewoon fjordentrekjes zijn.
cynthiar schreef:Hij doet het al 4 jaar, maar tussentijds ben ik 2 jaar aan het sukkelen geweest door diverse blessures, waaronder hoefkatrol, verdraaide kogel linksachter en verrekte kniebanden rechtsachter. In de eerst jaren deed hij het ook maar soms. Nu ik weer meer aan het rijden met ik ben wordt het weer erger, maar niet elke dag doet ie het.
Ik rijd western en bij ons op de manege waar ik sta zijn geen westerninstructeurs. De gewone instrukteurs weten niet wat het is.
Persoonlijk denk ik dat het gewoon fjordentrekjes zijn. Ik probeer het ook echt wel af te leren. Ik laat het niet toe. Maar hij bijft soms steeds toch proberen.
Ik wilde dus jullie meningen er over horen en misschien heeft iemand een tip.
Hij buigt wel makkelijker naar rechts dan naar links, dus dat gaat ook niet op en galloperen doet hij wel liever rechts dan links, dus hij doet heel tegenstrijdig.
wat doe jij waarschijnlijk als hij probeert om te draaien je geeft druk op je rechterteugel ? Daardat jij die hand zo strak houd op die rechterhand omdat je weet dat hij om kan draaien word hij alleen maar sterker hoe strakker jij in je hand bent hoe sterker hij op rechts word. Probeer als je rechtsom rijd je rechterhand te ontspannen en vooral op een volte bijvoorbeeld overdreven mee naar rechts te draaien geef hem geen kans om dat te doen sluit hem gewoon op met je linkerteugel en niet met rechts maar probeer vooral veel met je zit en been te doen