vetrekken middendraf probleem!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sven002

vetrekken middendraf probleem!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 19:39

Hoi,

De zomer komt er weer aan en ze begint weer heelijk te lopen, heb gisteren echt zitten te genieten

Afijn heel veel gedaan en vooral verzamelen, ze liep heerlijk te dansen onder me en het was weer als vanouds lekker die achterhand eronder..

Het vertrekken naar de gallop gaat prima geen enkele probleem ook kwa halshouding. Maar als ik wil vertrekken in middendraf valt ze echt helemaal aan elkaar (zeker op de lange zijde)

Heeft er iemand tips??

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:42

Hmmm oefenen en zoek een goed instructeur die je daarbij kan helpen!

Succes!

Pur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:46

als een paard dat doet kun je eens proberen om een paar passen middendraf te rijden , dan weer terug verzamelen en dan weer middendraf zo kun je je paard leren om meer bij elkaar te blijven en voorkom je dus dat je paard uit elkaar valt in de middendraf.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:47

vanuit schouder binnenwaarts. dan zit de achterhand er al meer onder en kan ie wellicht beter vertrekken.

Sily

Re: vetrekken middendraf probleem!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:28

Ik weet niet hoe jij de hulpen geeft voor middendraf, maar ik heb zelf een keer les gehad van iemand die middendraf wou, ik heb een vrij jonge pony, toedertijd nog jonger, en die wou dat ik been gaf en mijn handen naar voren deed en idd...ze viel compleet uit elkaar....

Met mijn eigen instructrice doe ik het zo dat ik eerst idd wat meer verzamel ik spoor aan maar ondersteun haar wat meer aan de voorkant, dus laat haar daar niet helemaal los maar hou haar zeg maar iets meer bij me, dit werken we steeds verder uit, want in het begin is het resultaat natuurlijk nog niet zo denderend.

Dus is niet zo dat ik trek of span, geef haar wel de ruimte maar laat haar niet in 1 keer vol gaan omdat ze dan de helft van haar lichaam vergeet.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:55

inderdaad een goede instructie zoeken. En langzaam opbouwen eerst kleine stukjes en dan ook zorgen dat je je paard ook terug kunt rijden. Misschien ook handig om het eerst op een grote volte uit te proberen. Op de lange zijdes, willen veel paarden vaak "rennen"waardoor ze ook uit elkaar vallen.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:23

Allereerst zou ik proberen om korte stukken te verruimen. Als hij uit elkaar valt zoals jij zegt, heeft het weinig zin om de hele lange zijde een middendraf eruit proberen te toveren. Dan valt ie alleen maar meer uit elkaar. Probeer korte lijnen te rijden en daar een paar passen te verruimen om hem daarna weer terug te nemen. Neem de tijd ervoor, je paard moet zich waarschijnlijk nog wat meer ontwikkelen. Wat ook helpt is om in de hoeken wat gas terug te nemen (wel impuls houden!) en van achteren goed erbij te drijven, om vervolgens op de korte lijnen hem er beter uit te knallen (je zult wel niet gelijk knallen, maar je krijgt het idee...). Succes!

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 10:32

Super bedankt allemaal..

Ik krijg dan gewoon les en aanwijzingen dan gaat het naar 5x een stuk beter maar toch voor mijn gevoel niet goed genoeg.

Het is inderdaad een jong paard.. Ik moet nu altijd van mijn instructrice het opbouwen,,

Maar ik draag haar nog teveel en als ze moet verruimen moet ze toch meer op haar eigen benen lopen.
Het koppie gaat al snel een stuk omhoog en zodra dat is vind ik het erg moeilijk/lukt het me amper om die achterhand er onder te houden. En floept alles uit elkaar (en dat alles in 2 seconde )

Ik ga straks weer mijn best doen en volgende week heb ik weer lessen dus dan gingen we er weer hard aan werken