Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Marinke_ schreef:Het kan pijn zijn, maar het kan ook zijn dat ze jou aan het uitproberen is!.
Laat haar anders even nakijken door een DA ofzo?
Het kan dus ook zijn dat ze jou nu test tot hoe ver ze kan gaan. In het begin zijn pony's met inrijden heel lief etc. (wel rennerig meestal) maar als ze ontdekt hebben dat ze ook als jij erop zit kunnen bokken en steigeren, gaan ze het vaker doen. En ze gaan steeds verder. Om de grens op te zoeken.
In jou geval denk ik dat het het laatste geval is. Wees dus consequent (en streng) om een hoop problemen te voorkomen als het inderdaad het laatste geval is.
Veel succes ermee!
Maar mooie aanvulling..
Sione schreef:nou het gekke is dat ze het aan het begin doet. Dan hebben we lekker gestapt en als ik haar dan op pak voor een drafje dan doet ze het. Geen moeilijke oefening maar een simpele grote volte ofzo. Maar het is in een wending (ook op korte zijde)
Na 3 a 4 x stopt ze ermee en kunnen we "gewoon" rijden.

. (leek net zo stier). Op een gegeven moment is hij hier gewoon mee gestopt omdat het geen zin had, ik hoop dat dit in jouw geval precies hetzelfde is. Gewoon jouw even uitproberen. 
Mssn heeft ze een pijn en dat ze daardoor steigert, maar dat denk ik eerder niet. Ze is nog jong en denk nog niet zo heel lang ohz? Sione schreef:ja momenteel heb ik geen les.
Sione schreef:nou het gekke is dat ze het aan het begin doet. Dan hebben we lekker gestapt en als ik haar dan op pak voor een drafje dan doet ze het. Geen moeilijke oefening maar een simpele grote volte ofzo. Maar het is in een wending (ook op korte zijde)
Na 3 a 4 x stopt ze ermee en kunnen we "gewoon" rijden.