Ontplofte Pony OP Zijn Kop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoozJ

Ontplofte Pony OP Zijn Kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:39

Hoi,

Mijn pony( een Arabier x New Forest) kan geweldig lief zijn.
Maar af en toe ontploft ie dan opeens, rent hij keihard naar andere toe en loopt door/tgen hekken, vlak langs paarden. Hij kan super kleine voltes maken dus dan ben je een eeuw verder. Ook loopt hij heel vaak ''op zijn kop''. Wat kan ik het besyte doen???

Over dat wegrennen, ik rijd heel rustig en zacht in de hand dus het kan niet zijn dat ik hem zo boos maak dat ie gewoon ontploft van woede.

xXXx Mii

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:45

Wat bedoel je met 'op zijn kop' lopen? En probeer hem op je zit terug te nemen.

_PaaRdJeS_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:47

umm ja zou het niet weten sorry ik heb dit nog nooit meegemaakt zou dus ook niet weten wat je er aan moet doen.. ik denk niet dat het aan jou rijden licht als hij meestal wel braaf is.. je rijd rustig en zacht in de hand dus daar zal het ook wel niet aan liggen... misschien is het iets dat er voorbij komt wat hij heel eng vind ? bevoorbeeld het verzorg paard van mijn vriendin word helemaal gek als hij trailers dierenartsauto's en vrachtwagens ziet.. dan gaat hij ook onwijs rennen..

RoozJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:50

Meestal rijd ik binnen. En hij is heel mak verder( te mak, hij vind de sweep niet eens meer eng) en doet hij niet raar( schrik achtig), hij rent gewoon opeens loeihard weg, pakt het bit beet. En met thieneman(ofso iets) rijden, daar ben ik tegen(ik vin het niet eerlijk) en als ik dat doe, is die dan braaf maar sodra ik dat ding af doe word ie weer gek. En met op sijn kop lopen, je kan het ook achter de teugel noemen, hij loopt veel te diep met zijn hoofd. Alvast Bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:51

Sorry kan je misschien normaal typen, ik begrijp er namelijk niet veel van.

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:40

Haar pony gaat er af en toe ineens vandoor. Op het moment dat hij dat doet trekt hij ook de kin naar de borst om een spurtje te trekken, dus gaat helemaal achter de teugel, met z'n hoofd tussen de benen.
Zo moeilijk vond ik het eigenlijk niet om te lezen...

Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn verzorgpaardje, bij mij komt het door een tekort aan conditie denk ik. Spieren gaan zeer doen na een tijdje en dan wil hij z'n kop naar de borst hebben. Anders zou ik het ook nie tweten.

Dat wegrennen? Daar moet je doorheen zien te rijden, ook als hij gaat rennen been eraan houden en hem aan het werk houden. Mijn verzorgpaard dooet dit altijd als een ander paard vreemd doet, dan wil hij graag late nzien dat hij dat ook kan, maar misschien heeft jou paard ee n andere reden.

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:46

ik heb dit lang geleden een keer gehad met een pony op de manege. Ik moest hem hele kleine voltes laten draaien tot hij rustig werd. Bij mij werkte dat trouwens niet zo geweldig want ik ben er 2 x afgevallen toen. Maar ik was toen ook nog klein en de pony was redelijk groot, dus hij was ook een beetje te sterk voor mij.
Dus mischien heb jij er iets aan.

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:07

Vraag het eens aan je instructrice... hij/zij kan je hier vast mee helpen. Via bokt is het een beetje moeilijk uit te leggen... het is een kwestie van goede timing...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:45

misschien heeft je pony een beetje energie te veel?? komt hij alleen zn box uit om te rijden?
Ik zou het rijden gewoon wat spannender voor hem maken, veel meer aan het werk zetten (lees: OVERGANGEN! slangevoltes, gebroken lijnen, achteruit, stilstaan, etc etc). Zo krijgt hij minder de kans om een loopje met je te nemen. Verder, als hij er dan toch vandoor gaat: DRIJVEN! klinkt erg tegenstijdig, maar zo maak je er je eigen galopje van, en heeft hij minder de kans om te bokken en zn hoofd echt tussen zn benen te houden.
Eerlijk gezegd ben ik tegn het op de volte zetten, zeker als een pony echt TE hard gaat: hij kan vallen en het is nogal belastend voor zijn achterbeen. (meeste pony's krijgen daar spat oid van)
Veel succes!

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:25

als mijn pony op de loop gaat, geef ik hem eens een goeie tik van de zweep zo kan hij niet zijn hoofd tussen zijn benen steken. Nou wat ik dan doe is eigenlijk moeilijk uit te leggen, volte helpt , naar hoek sturen..