Nou ik dacht laat ik het hier eens vragen en misschien hebben jullie allemaal wel een goede tip
Het zit zo: Mijn pony (moet nog 4 worden) is vreselijk eigenwijs!!
Maar buiten dat, met het rijden is ze veels te gehaast, ze maakt haar passen niet helemaal af vooral in draf dan begint ze steeds harder te draven, ze loopt totaal niet ontspannen, en uiteindelijk springt ze in gallop waar ze ook door de bak probeert te racen. ik wordt er moe van want het is elke keer weer een gevecht. ( ze begint alleen rustiger te lopen als ze aan de teugel gaat, wat ik niet eens van haar vraag, maar daarvoor moet ze eerst minimaal een kwartier hardlopen op haar manier)
Nu het volgende, haar gallop. met name de hulpen. zodra ik 1 been iets naar achter leg raak ze geïrriteerd. ze gaat dan of bokken of steigeren. in ieder geval moeilijk doen. Dat is overigens niet alleen als ik haar probeer in gallop te zetten maar ook gewoon als ik stap. Wat kan ik daar aan doen? ik laat er wel eens iemand anders op rijden omdat degene toch een andere rijstijl heeft dan mij en meer druk zet met benen of korter is dan mij. dat vind ze niet leuk.
uh.. da was het wel zo'n beetje... hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Ik verwacht trouwens niet dat ze perfect loopt want slingeren doet ze ook nog steeds en kan ook niet veel verwachten. maar meningen van andere horen kan nooit kwaad
Thnx
)