help!!! mijn pony loopt niet meer aan de teugel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PrettyShirl

help!!! mijn pony loopt niet meer aan de teugel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 20:50

hoi hoi ...

bedankt dat u ff hier kijkt !!

ik rij nu 3 maanden op mijn pony van 7 jaar ik heb het zagen af geleerd maar nu krigj ik dr niet meer aan de teugel wie kan mijn helpen ik heb al veel geprobeert met mijn vriendin maar ze wilt egt niet

a.u.b help mijn alles is welcom !!!

xx shirley & pretty

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:53

Waarschijnlijk ontspant het paardje zich niet meer onder het rijden, dus gewoon weer die ontspanning zoeken ( zelf ook ontspannen zijn ) en misschien gaat het dan beter. En je kan les nemen of als je al les heb het er met je instructrice over hebben

RJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:54

Het is heel erg goed dat je jezelf het zagen hebt afgeleerd! Ook absoluut niet meer doen uit frustratie omdat ie nu niet meer aan de teugel wil hoor, je gaat de goede weg in in ieder geval! Wat je nu moet doen is dat jij leert hoe je een paard op de juist manier voorwaarts neerwaarts kan rijden. Dit is bijna onmogelijk om uit te leggen via bokt, daarom zou ik een goede instructeur/instructrice zoeken en heel gericht met je aanleuning probleem bezig gaan, succes!

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:10

Aan de teugel = aanleuning = ontspanning

Zoals ik uit je verhaal opmerk dat jij je pony naar benenden zaagt. Daarbij komt vaak geen aanleuning kijken en al helemaal geen ontspanning.
Je moet je pony ernaartoe rijden, eerst op aanleuning en vanuit aanleuning (en been erbij) gaat je pony meestal zelf al meer aan beneden.

Ik denk dat het het beste is om gewoon te lessen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:21

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:13

je paard heeft nooit aan de teugel gelopen als je verteld dat je net opgehouden bent met zagen.
Ga voor echt aan de teugel in de ontspanning op les, het liefst prive, zodat je leert hoe je je handen gebruikt tijdens het paardrijden.

carlijn83

Re: help!!! mijn pony loopt niet meer aan de teugel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:25

Als jij 'vroeger' je pony naar beneden zaagde, heeft ie echt nooit aan de teugel gelopen!! Dat heet alleen in de krul lopen.

Een paard komt aan de teugel als gevolg van aanleuning en verbinding, en deze komt zeker niet tot stand door een paard van voren in de krul te trekken/zagen!

Ik kan je maar 1 advies geven. Ga opzoek naar goede instructie!
Het is onmogelijk dit allemaal goed uit te leggen via internet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:38