Mijn haflinger van bijna 4 jaar (in mei) heeft heel erg veel moeite met z'n passen afmaken. Hij loopt met ontzettend korte pasjes en hij loopt daardoor ook vaak een beetje onregelmatig. Met onregelmatig bedoel ik niet kreupel, maar dat hij de ene keer z'n linkerhoef veel sneller van de grond haalt dan z'n rechterhoef. Of andersom. Hij heeft ruim genoeg teugel en als hij erg kortaf begint te lopen m'n teugel nog iets losser en geef iets been. Hij is een beetje vluchterig voor het been, dus dat maakt het probleem allemaal nog moeilijker, omdat ik dan niet m'n handen iets naar voren kan plaatsen en tegelijk goed been kan geven, zodat hij van voor ruimte genoeg heeft om langere passen te maken en ik dat genoeg kan ondersteunen met mijn been. Dus dat is ook gelijk nog een vraag; Hoe kan ik hem minder vluchterig voor het been maken. Als ik iets meer van hem ga vragen reageert hij trouwens wel goed, of zelfs te weinig. Maar gewoon een buitenritje aan een lange teugel niet. Dan is hij te vluchterig. Is zijn kortaf lopen misschien omdat hij nog maar '4' jaar is? Ik draaf al balken, omdat ik weet dat dit het probleem kan helpen oplossen, maar zijn er nog meer hulpmiddelen die ik kan gebruiken?
Wie kan me helpen

Groetjes