Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Abalaydi schreef:Hoe doen jullie dat?
aerdenhout1 schreef:Je hebt een haflinger zie ik op je profiel.Laat dat kindje daar op rijden en ga met je shetlander lekker wandelen of eventueel longeren of zo,een mini is niet geschikt om op te rijden.( mits je een liliputter kan vinden die hem voor je inrijd )Daarna heb je dan een ingereden mini......ga je er dan zelf op???? Wat moet je er dan mee????

Toad schreef:ff voor de duidelijkheid, een pony van 87 cm wordt een kleine maat genoemd, geen mini.
Ik zou de pony eerst longeren met ieniemienie zadel erop, aan de lange lijnen werken.
Ik zelf zou er dus echt geen zak wortelen opzetten. Dat kunj e nooit stevig vastmaken en is dus gevaarlijk als hij eraf valt. Ik denk dat je het beste over zijn rug kan gaan hangen, zonder echt je gewicht op hem te laten vallen. Doe dit een paar keer per dag en als dit goed gaat, zet je er een klein kind op, met iemand ernaast die dat kind heeeeeeel goed vast houdt. Als de pony dan gaat bokken tilt diegene gewoon dat kind van de pony. Of als de pony gaat rennen, trek je gwn het kind eraf. Oefen dit meerdere malen, en na een tijdje zal het steeds beter gaan.
En jij zegt dat beleren voor de kar te duur is, maar dat lijkt me sterk.
Je hebt 2 wielers al voor 300 euro, en daar past zelfs een mini voor. Een tuig voor een mini zal zo rond de 70 euro kosten, dus ik denk dat dat best betaalbaar is!
omdat er later af en toe een klein kindje op moet