2e proefles...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aur0ra_h0rse

2e proefles...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 09:55

heey.
ik had gisteren me 2e proefles!
Met de eerste proefles was ze kreupel met haar rechter voorbeen toen moest ik er mee stoppen! maar ze was naar uterecht gegaan en het was een onsteking...gelukkig geen spieren of botten...maar ..ze had ijzers gekregen en ik dacht dta ze xer weer helemaal bovenop was...
maar gister had ik me 2e proefles..met haar rechter voorbeen ging het heel goed ! alleen als ik te lang draafde dan lipe ze weer kreupel en als ik dan were een rondjes stapte ging het weer goed... en toen moest ik in de rechter galop ( mag zowieso geen wendingen maken want dat is niet goed voo der) maar in de rechtergalop eerts ging ze keihard crossen,,,ik had haar ingenomen en toen begon ze te steigeren en te bokken...
heeft iemand een idee waarom ze dat zomaar doet?
en de lerares zei dat ze met haar achterbenenn niet goed liep maar ze zegt dat het wel goe dkomt ik hoopp het!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:13

Tja, waarom gaat ze bokken en steigeren? Als ik dat verhaal zo eens lees (paard loopt niet voor niets kreupel denk ik dan maar) dan wil ze je wat vertellen... Pijn...

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je doorgereden hebt als ze kreupel ging lopen. Een paard hoort niet te kreupelen als 'ie een tijdje draaft, en kreupelheid gaat ook niet over van een paar rondjes stappen. Dus waarom dan in hemelsnaam aangalopperen?

Waarom greep je instructrice niet in, als jij dan niet wijs genoeg bent om af te stappen als je paard niet goed is?
Die zou bij mij niet terug hoeven te komen voor een derde proefles...

nikki16

Re: 2e proefles...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:49

Hoi.
Ik ben het echt met sonja eens. Als je paard aangeeft dat ze last heeft van haar been dan moet je meteen afstappen. Mijn verzorg fjordje heeft heel vaak last van ontstekingen. Een ontsteking kan altijd terug komen, of ze er ijzers onder heeft of niet.
En wat die instructrice betreft.... die hoefde van mij niet meer terug te komen.
Veel succes verder.

groetjes xxx

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:35

Het klinkt inderdaad als pijn, maar als het overgaat na stappen (dus minder hard werken) kan het ook iets anders zijn. Ik heb een paardje gereden dat zodra je de teugels oppakte, mank ging lopen. Ik eraf, paard op stal en op een ander paard rijden (manege). Blijkt dat dat paardje dat altijd doet als protest tegen werken.

Natuurlijk eerst uitsluiten dat het paardje pijn heeft, maar als alles oke blijkt te zijn, kan het ook protest tegen het werken zijn.

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:15

anders laat je ze wt vaker rusten en ga je helemaal opnieuw beginnen rustig aan en dan weer lekker werken dat heeft ook geholpen bij mijn verzorg pony

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:21

Ik vermoed ook dat dit paardje dit deed ivm pijn..

Misschiennog eens bij je instructrice navragen waarom zij had besloten dat je door moest rijden? Sowieso van een paard waarmee je geen wendingen mag rijden, vermoed ik dat het paard gevoelig is voor kreupel zijn enzo. Het is echt beter om dan niet te rijden. Volgede keer vragen of je op een andere pony ag, aangezien jij niet op een kreupel paard (met mogelijk pijn) wil rijden. En omdat je dan eter mee kan doen in de les..

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 08:58

maar het is mijn eigen pony, en ze is nar uterecht geweest dus ik weet nu bijna zeker dat alles weer goed is, het was een ontsteking,

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 09:03

als een paard niet goed loopt staak ik de les. Is namelijk niet eerlijk to het paard

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 09:09

aur0ra_h0rse schreef:
maar het is mijn eigen pony, en ze is nar uterecht geweest dus ik weet nu bijna zeker dat alles weer goed is, het was een ontsteking,

Een paard waarmee alles goed is, loopt niet kreupel.
Een kreupel paard hoort niet in de les. Punt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 09:47

Hoe kun je nou lessen met een paard dat na een paar rondjes draf kreupel is?? Dan moet er toch een bel bij jouw én de instructrice gaan rinkelen?? Meteen de les stoppen dan!
Het paard is toch niet voor niks naar de kliniek geweest

Steigeren/bokken zou ik ook doen als ik pijn had, mijn ruiter toch maar doorging en doet of ik de sterren van de hemel in plaats van dat ik pijn heb. Ze kunnen niet praten, dus moeten ze dat op een andere manier duidelijk maken!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:39

Lekkere lessen volg jij.
Je paard loopt kreupel, maar je moet wel door blijven rijden? En je weet bijna zeker dat alles goed is? Dan ook nog een shier vragen waarom ze gaat bokken en steigeren????
Doe mij een lol en zoek een andere hobby!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:47

Tja je had op je vingers kunnen natellen dat je deze reacties zou krijgen.Als je zelf al niet weet dat je met een kreupel paard toch echt niet kan doorrijden en dan ook nog zo'n instructrice hebt moet je denk ik nog veel leren.Ga alsjeblieft op zoek naar iemand die verstand van paarden heeft,en zet de heikneuter die je nu les geeft zo spoedig mogenlijk aan de kant,alhoewel....misschien kan die er bij blijven als jij les hebt dan leert ze ook nog wat.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:39

Paarden zijn keihard, die laten pas zien dat ze kreupel lopen als het echt echt echt heel zeer doet. In de natuur zijn ze nl. ten dode opgeschreven als ze niet meer weg kunnen rennen voor roofdieren. Sommige paarden lopen in het begin slecht door stijfheid oid en beteren door rustig in te stappen maar een paard dat 'gewoon' kreupel staat rij je niet door. Als die instructrice dat niet inziet vraag ik me af wie er daar in godsherenaam aan de kant staat les te geven en waar die dame haar diploma haalde...

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 15:56

ik he bbuiten gekeken al sik buitenrijd en daar loopt ze egt heel goed, maar ik ben gestopt met de lessen, ik ga denk ik gewoon manege lessen volgen want ik wil mijn pony niet te veel belasten! sorry voor ist stomme topic!