Maar de grote vraag
, hoe ga ik dat doen, heb van alles gehoord van tegen houden en aansporen, met je zweep een tikje op zijn kont geven.Wat doe jullie?
En is het heel erg?
Zit hier wel een beetje raar maar gaat om de pony
Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, hoe ga ik dat doen, heb van alles gehoord van tegen houden en aansporen, met je zweep een tikje op zijn kont geven.

)
carlijn83 schreef:Het valt opzich wel mee op de fotos hoor maar het kan wel beter in balans, dat ze dus wat meer op de achterhand over gaat nemen.
Zoals al gezegd, veel overgangen, schakelen, en schijnovergangen rijden, helpt echt!
Wat ook een fijne oefening is, (geen idee hoever je bent en of jullie hier aan toe zijn.....) is sluiten in de galop.
Je zit op een volte, lekker veel schakelen dat ie lekker wakker is en goed aan je hulpen en achter actief is. Dan ga je de volte in de travershouding sluiten richting arbeidspirouette. In deze oefening vraag je echt aan je paard om meer gewicht op de achterhand over te nemen, en daar worden ze sterk van!
Als je bovenstaande niet geheel begrijpt of er nog helemaal niet aan toe bent, lekker nog even vergeten hoor!![]()
Zo'n oefening leer je niet alleen even vanachter de computer, ben je hier wel aan toe of wil je beter weten hoe het moet overleg het dan svp met je instructie dan er zelf aan te beginnen.
!Robijntjah schreef:Aaah die oefening vergeet ik idd!
.....................
Deze oefening deed ik overigens in stap!
carlijn83 schreef:Robijntjah schreef:Aaah die oefening vergeet ik idd!
.....................
Deze oefening deed ik overigens in stap!
Ik denk dat het uiteindelijk in de galop meer waarde heeft om kracht te trainen maar in de stap kan het zeker ook!
Vooral het fijne van eerst in de stap doen is dat ruiter/amazone daar het gevoel en de hulpen kan leren voelen en daarna in de galop kan toepassen.
Marijuhhhhh schreef:Okee, het klinkt heel moeilijk, onze galop gaat op de ene hand heel mooi verzameld, de andere kant is moeilijker, als ik k het goed begrijp moet ik in de galop hem naar binnen laten kijken en met mijn buitenbeen zijn achterhand ook naar binnen laten komen??