Het is een superlieve maar kloeke fjord die veel moeite heeft met stelling en buiging. Daar oefen ik dus ook vnl op. Ze valt op de cirkel sterk naar binnen en ik krijg ze niet goed. Het gekke is dat ze dat alleen op de tweede helft van de cirkel doet. Ze negeert mijn beenhulpen gewoonweg en of ik mijn gewicht nu mee in de strijd gooi of niet
dat maakt geen moer uit. Wanneer ik haar een kleine volte wil laten lopen, lijkt ze haar evenwicht te verliezen.Met haar baasje loopt ze vaak beter, dus ik ga er van uit dat ik iets verkeerd doe - of niet doe. Maar met mijn tweede bijrijdpaardje (eigenzinnige haf) heb ik dat probleem niet. Die luister wel naar mijn benen en zit. Het lijkt wel of ik bij de fjord gewoonweg niet genoeg "macht" kan uitoefenen, maar macht uitoefenen lijkt mij toch niet de bedoeling ? Wat doe ik bij het fjordje anders dan bij de haflinger?
Mijn lesgeefster is een half jaar geleden op zwangerschapsverlof gegaan, en ik heb sindsdien geen les meer gehad (mede doordat de piste in de winter toch niet goed berijdbaar is). Ik merk dat het probleem steeds "erger" wordt, dus ik hoop dat ze snel terug les komt geven. Maar heeft iemand in tussentijd tips voor mij, waar ik kan op oefenen ?