Hoe meer bij elkaar rijden? tips gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Hoe meer bij elkaar rijden? tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 18:12

Mijn paard is ongeveer nu bijna 2 maanden geleden gemasseerd (zijn rug zat vast). Oke goed, rust en alles weer rustig opgebouwd en voorwaarts neerwaarts gereden. Nu komt het moment dat ik al ongeveer 1 weekje aan het oefenen ben op hem op L2 niveau te brengen, omdat in april weer de wedstrijden beginnen.

Het probleem is nu dat ik hem niet bijelkaar gereden krijg, zonder dat hij zich opdrukt of lang blijft.

Ik heb gewoon wekelijks les en krijg de tip veel overgangen rijden, nu is mijn vraag of misschien jullie nog wat extra tips hebben om hem meer geslotener te rijden!!??

Hier enkele foto's hoe hij nu loopt.
Afbeelding
Afbeelding

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:38

mooie laarzen heb jij zeg... maar even weer ontopic

Rij een keer met een hulpteugel, niet te strak maar als hij boven jou grens komt dat hij inwerkt. Zo dat hij niet nog een keer gekraakt moet worden...

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:58

Ik denk dat het gewoon tijd nodig heeft. Wat je instructrice ook zegt; veel overgangen rijden !

Hulpteugel, ik denk dat je dan het overhaast gaat doen. Alles heeft zijn tijd nodig...

Chely

Re: Hoe meer bij elkaar rijden? tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:56

hmmm, het is niet beledigend bedoelt want ik ben zelf ook geen ster-ruiter, maar zit je wel gemakkelijk? ik vind namelijk dat je wat ver achterin je zadel zit. Mij is altijd geleerd achterkant hoofd, midden schouders, bekken, enkels op 1 lijn....

Hoe beter je zit hoe makkelijker het rijden zou moeten worden, en misschien krijg je hem dan ook beter bij elkaar gereden...

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 21:05

Dat kan wel ja, maar denk dat het misschien nu wat vertekend omdat ik even op de rem ging staan (Zonder handgebruik). Maar ik let erop! thanx

Novice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:30

Nathalie84 schreef:
Dat kan wel ja, maar denk dat het misschien nu wat vertekend omdat ik even op de rem ging staan (Zonder handgebruik). Maar ik let erop! thanx

Als je dan probeert je been aan je paard te houden zal het waarschijnlijk al iets beter gaan. Oei dat klinkt wel erg lelijk, niet zo bedoeld hoor

Ik denk dat je idd moet proberen om veel tempowisselingen en (schijn)overgangen te rijden zodat je paard meer op het achterbeen komt. Dat word hij van voren waarschijnlijk ook wel iets makkelijker bij elkaar.

nikki16

Re: Hoe meer bij elkaar rijden? tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:55

hoi, en vergeet natuurlijk niet om heel veel figuren te rijden

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:58

Mijn wedstrijdpaard vond en vind het ook moeilijk om achter aan het werk te gaan, omdat hij wat op de voorhand gebouwd is (springer) en achter extreem steil is. Maar je moet ervoor zorgen dat ie eerst lekker lang en laag wil, wel voorwaarts, tot ie hierin ontspant en niet meer wegracet! Dan langzaam steeds een beetje meer oppakken met tussendoor overgangen en lang over deze overgangen doen, dus vanuit draf naar stap met veel been, de eerste paar keer, schijnovergang rijden tot ie achter wat gaat doen. Veel succes.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:40

Ja, na de ontspanning die je nu hebt kan je werken aan korte overgangen en meer oefeningen na elkaar te rijden. Normaal gezien komen ze dan vanzelf beter bij elkaar.

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 11:24

Veel figuren rijden (is al meermaals gezegd maar werkt dan ook echt) en stelling vragen, overgangen rijden.