halstrekken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

panache

halstrekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:51

naja mijn pony kan wel beetje halsstrekken maar het is net niet genoeg had een 5 en stond bij : moet meer..
kunnen jullie tips geven??
om haar nog meer te laten halsstrekken??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:59

Neus moet op kniehoogte, maar wel contact houden. Ik kan je zo geen tips geven, want ik weet niet wat je doet tijdens het halsstrekken. Het paard moet wel de voorwaartse impuls behouden. Wat zegt je instructeur.

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:14

Ik heb geleerd om (tijdens de les) je handen laag te houden en dan hele kleine kneepjes te geven en je teugels gewoon door je handen laten glijden als dr neusje ook maar een klein beetje naar beneden gaat. Komt het neusje weer omhoog, teugels weer beetje aannemen en weer opnieuw vragen om te zakken.

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:17

joycie schreef:
Ik heb geleerd om (tijdens de les) je handen laag te houden en dan hele kleine kneepjes te geven en je teugels gewoon door je handen laten glijden als dr neusje ook maar een klein beetje naar beneden gaat. Komt het neusje weer omhoog, teugels weer beetje aannemen en weer opnieuw vragen om te zakken.

dat is ook het gene wat ik doe.. maar ik wil het nét iets meer hebben

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:28

Geduld hebben en steeds iets meer vragen. Geduld is het sluetelwoord en consequent blijven met opnieuw vragen. Iedere keer opnieuw beginnen.

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:35

joycie schreef:
Geduld hebben en steeds iets meer vragen. Geduld is het sluetelwoord en consequent blijven met opnieuw vragen. Iedere keer opnieuw beginnen.

I know it maar misschien nog oefeningen of tips om het goed te leren ??

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:39

Misschien kun je een keer aan een lang teugeltje gaan draven en dan wat voltes rijden met lang teugel? En dan zelf zorgen dat je onafhankelijk zit en dus geen teugels nodig hebt om je aan op te trekken met lichtrijden. Dus gewoon mee gaan, misschien een beetje zit verlichten en proberen om je paardje heel ontspannen te laten lopen en een beetje stelling vragen.
Gewoon alles wat je normaal met een kort teugeltje doet aan een wat langer teugeltje doen.

laliz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:49

Het enige wat ik hoef te doen is mijn handen (iets) naar voren te steken, dan volgt zij mijn hand en goed aan het been houden.

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 21:02

Lizzle schreef:
Het enige wat ik hoef te doen is mijn handen (iets) naar voren te steken, dan volgt zij mijn hand en goed aan het been houden.

zo werkt het bij mijne niet.. sinds kort gaat het neusje netjes naar beneden met halstrekken.. maar het moet zeg maar meer !..
btw: ik rij haar wel aan de hulpen en aan de teugel

ellen82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:11

Vaak doen in de les, dus niet 1 keer maar een keer of 5 of nog vaker!!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:34

panache schreef:
joycie schreef:

dat is ook het gene wat ik doe.. maar ik wil het nét iets meer hebben

Ik laat ze gewoon zachtjes uit mijn handen glijden. Met kleine kneepjes, denkt die van mij dat ik hem weer omhoog vraag. Dus probeer een keer ze gewoon *los* te laten.