supper extreem fit.. HELP!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_xsharon

supper extreem fit.. HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 19:21

heej iedereen
ik heb een pony doe beauty heet, ze is egt supper lief, maar ik heb een probleem, nl: ze is altijd heeeeel erg fit.
wat ik ook doe... als ik om 12uur tot ong. 1uur smiddags beauty longeer dan is ze nog heel erg fit..
ik geen der al geen bix meer na het rijden, meestal brood of appels ofzow, ik heb al les op vrijdagavond, dan is ze oook altijd best wel fit maar dan valt het nog wel mee omdat mn instructriese dan zegt wat ik moet doen maar dat helpt ook nooit zo heel erg veel...
weten jullie het?? zet het aub hier neer!!!
gr, sharon

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:03

Hoe vaak in de week krijgt ze beweging?

Misschien zit er wat in haar voer wat energie verwekkend is, of is ze meer beweging nodig/langer naar buiten oid.

Mijn pony is ook altijd hyper, maar rijd haar elke dag, en ze staat de hele dag op de wei, nog is ze meestal super heet, sommige paardjes zijn nu eenmaal zo

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 20:38

heej judith_slu,
ik rij mn pony elke dag, en dan egt wel een uur!!
en in haar voer wat ze 3 keer per dag eet is: maais met hooi en dan wordt het gemengt.. dus daar kan het denk iik ook niet aan liggen...
nou verder geen reacties???
gr. sharon

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:44

Ik hoop wel dat dit niet die bijna drie-jarige manege pony is waar je ook op rijdt.....

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 20:51

heejj..
neej natuurlijk niet..
daar rij ik lang niet elke dag op en al helemaal geen uurtje:D
enne dat is supprise, en dit is beauty:P

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:53

Tja, sommige dieren zijn gewoon wat heter dan de andere. Veel overgangen terug rijden en veel figuren. hou je paardje bezig.

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 11:29

oke thanks, misschien helpt het

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:09

Gaat het om een paard dat naast dat jij rijdt alleen maar op stal gaat?! Misschien regelmatiger weidegang geven en meer.

Het ene paard is nu eenmaal actiever van nature dan de ander.. Wat Kris zegt, probeer hiermee leren om te gaan door als jij rijdt het paard in ieder geval lekker bezig te houden.

faxa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:21

Dit probleem had ik ook bij mijn vorige pony. Je moet gewoon rustig blijven en als je pony versnelt hup op een halve volte halve baan. En dat iedere keer doen als je pony versnelt. Dit gaat op den duur echt helpen! Mijn pony was er echt rustig van geworden.

pykarla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:38

Is ze ook heel snel als je gewoon aandraaft dan want dan is het misschien ook een idee om heel veel overgangen stap-draf te rijden helpt vaak ook wel goed gewoon steeds terug nemen als ze harder gaat worden ze ook rustig vanIs ze ook heel snel als je gewoon aandraaft dan want dan is het misschien ook een idee om heel veel overgangen stap-draf te rijden helpt vaak ook wel goed gewoon steeds terug nemen als ze harder gaat worden ze ook rustig vanIs ze ook heel snel als je gewoon aandraaft dan want dan is het misschien ook een idee om heel veel overgangen stap-draf te rijden helpt vaak ook wel goed gewoon steeds terug nemen als ze harder gaat worden ze ook rustig van

pykarla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:39

Ohw srry is iets fout gegaan heb ergens 2x op geklikt denk ik was niet de bedoeling

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:50

heej iedereen
ja ik doe ook heel vaak bij bijv. de letter a in stap, dan bij f in draf en dan bij de b halthoeden en da weer voorwaarts in stal, dan weer bij de m in draf, c in stap enz. enz. en wat ik ook vaak doe is een gebroken lijn met 3 voltes, ik wordt der soms wel knetter gek van dat ze zo fit is.. want ik heb nl. niet zo veel geduld:P
ik moet zo iets nog leren:P