Middendraf ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leoniee

Middendraf ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 14:28

Ik heb een leasehaflinger waar ik ong. 5/6 keer per week op rijd. Daarvan rijd ik ong. 2/3 keer buiten en verder dressuur of springen in de bak. Nu is het dus zo dat hij als we buitenrijden supergoed kan strekken, maar in de bak kan/wil/doet hij het dus echt niet ..
Ik weet dus wel dat hij het kan, maar het lukt gewoon écht niet in de bak. Voor zover ik weet doe ik niks anders als ik buitenrijd ..

Ik denk zelf trouwens dat het er misschien ook wel aan ligt dat hij buitenrijden veel liever doet dan dressuur in de bak, en dat ie er in de bak gewoon geen zin in heeft ofzo? Hij doet het trouwens ook als ik balkjes/cavaletti's loop, maar dat vind hij dus ook leuker ..

Dus heeft iemand misschien tips?

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:14

Meschien moet je gewoon lekker buiten oefeneningen gaan doen die je in de bak ook doet. En het leuk houden in de bak. Dat je byv. een keertje alleen maar een rondje stapt en dan lekker wat anders gaat doen. Dan hou je het leuk . Mijn vz fjordje vind het ook niet geweldig in de bak. Dus ik doe heel vaak maar "even" wat en ga dan wat leuks doen.
Hopelijk help het.. bij mij iedergeval wel

Leoniee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 19:56

Ik doe zelf ook regelmatig oefeningen buiten, stukje wijken op het zandpad, van halthouden naar galop enz enz.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:21

Hij doe thet in de bak niet omdat ti het saai vind denk ik..

Wat je eens moe tproberen is het volgende: aan het begin van de lange zijde zet je de schouderbinnewaards in. Als je voelt dat ti mooi terug komt op het achterbeen wend je af om schuin (diagonaal) over te steken naar de andere lange zijde. Je richt hem eerst recht en vervolgens geef je de hulp voor de middendraf. Zodra jij je kuit er extra aanlegt moet ti weg zijn! Indien dit nie het geval is moet je hem vooraf scherper aan de hulpen maken. Na 2 a 3 passen verruimen neem je hem weer terug en beloon je hem. Begin altijd eerst met kleine stukjes en breidt deze uit als het goed gaat!

Succes

Villa

Re: Middendraf ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:27

Ik heb precies hetzelfde! ik doe nu steeds kleine stukjes en steeds wat langer proberen, en daarna natuurlijk goed belonen en iets anders doen wat ze wel leuk vind
Ik hou het topic ook even bij.