Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, bij mij was het omdat ik het erg spannend vond en hoe meer ik ga springen hoe minder het word
craz schreef:idd letten op je ademhaling!
Kan vorm van hyperventilatie zijn en dan lijkt het idd of je geen conditie hebt
Dit heb ik ook. Ik heb zelf al heel lang last van hyperventilatie en ik ben ook vaak heel snel moe. Heel goed letten op je ademhaling inderdaad! irene85 schreef:Gisteren heb ik een BB parcour gereden. We mochten eerst een keer rond om te oefenen en daarna een keer rond voor de punten. De eerte keer rond waren we foutloos, maar mijn paard was erg snel dus had het gevoel dat ik alleen bezig was met inhouden van plaats lekker een parcour rijden. Daarnaast was ik naar 1 parcour helemaal buiten adem en had echt geen zin in om nog een keer rond te gaan. Toch maar gedaan en dat resulteerde in 1 balkje, nog niet slecht maar was echt kapot naar 2 rondjes! had dit nooit verwacht en had hier een aantal jaren geleden toe ik bij de pony's reed ook geen last van?
Hebben jullie tips om mijn conditie te verbeteren? Moet ik gewoon gaan joggen ofzo? En wat zijn goede oefenningen om het paard goed bij je te houden in het parcour, met 2/3 hinddernissen blijft ze rustig maar bij een heel parcour crosst ze van de 1 naar de ander. Volgens mijn clubgenoten valt het wel mee, maar het voelt allemaal wel erg gehaast!