Ik ben vandaag naar een BWPmerrie van 4 jaar gaan kijken die ik misschien ga rijden in half-pension.
Een prachtig paardje, mooie bouw, leuke gangen, lekker pittig, ideaal beestje voor me

Nu heb ik er mijn eerste proefritje opzitten en ik heb enkele vraagjes

eerst en vooral: de eigenares is zeer vriendelijk en bekwaam, ik wil dus zeker geen kritiek geven op haar
vraagje 1
Ze is enorm vlot en 1X ging ze opeens in galop vanuit draf zonder dat ik haar de hulpen gaf, ik wilde haar doen stoppen maar de eigenares zei dat ik haar moest belonen en laten galopperen omdat ze rustig aansprong zonder te bokken.
????
Volgens mij moet ik haar juist doen stoppen als ze uit haar eigen aanspringt wanneer het niet hoort, en haar pas laten galopperen als ze reageert op de juiste hulpen voor het galopperen. Of is wat de eigenares zegt beter?
Nogmaals, niet om kritiek op de eigenares te hebben, gewoon om het te weten
vraagje 2
De eigenares zei dat ze sinds een paar dagen met haar hoofd schudt, dat merkte ik ook af en toe. Ze wist niet hoe het komt. Wel vertelde ze na het rijden dat ze af en toe ruzie maakt met het paardje naast haar en daarbij hard met haar tanden tegen de tralies knalt. Dat paardje staat er nog maar een aantal weken dus ze doet dit nog niet lang.
????
Ik dacht dat ze er goed aan zou doen de tandarts eens te laten komen, het paardje is 4 jaar, de tandjes moeten nog volledig komen, het kan altijd zijn dat ze last heeft van haar tanden of zo ?
Of misschien zit het probleem in de nek? Dat weet ik natuurlijk niet
Vraagje3:
Ze loopt nog enorm schuin, als ik haar ga huren, ga ik zeker lessen volgen zodat ik bijgeleid word bij het rechtrichten, nu vandaag reed ik haar zo veel mogelijk voorwaarts neerwaarts, ik liet haar ontspannen en vroeg totaal geen oprichting want naar mijn weten is dat het beste.. Eerst laag en rond rijden, dan pas de oprichting? Juist ?
Alle tips zijn welkom