binnenhand omhoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariska1989

binnenhand omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 16:47

Hallo!

Ik ben sinds een maand of 2 intensief aan het privélessen
Nu stuit ik op een probleem. of eigenlijk 2...

1) Ik ben niet iets te strak in mijn hand, hoe ontspan ik deze
2) zonder mijn hand omhoog te halen

Het is nogal een tik, ik wil mijn hand net 5 cm omhoog halen, het is nihil maar heel storend voor het plaatje (heb mezelf op film) Als ik me echt bezig houd met de ontspanning in mijn hand en naar mijn handen kijk zodat ik het niet omhoog doe (met gediplomeerde instructie erbij)

Ik heb al wel wat tips van mijn instructie gehad, maar nu vroeg ik me af of jullie toevallig nog iets wisten..

Ik rijd dus wel met gediplomeerde instructie en het gaat goed, ze geeft tips maar ik zou wel eens willen weten wat anderen hiervan zouden zeggen/ verbeteren.

Alvast Bedankt

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:56

Bij ons doen ze dan een touwtje aan je zadel, aan je pols. (natuurlijk wel zo dat als je er afvalt dat het eraf kan ) Dus je voelt het wanneer je pols te hoog is Werkt erg goed

jipje_niekje

Re: binnenhand omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:33

Als je merkt dat je je hand omhoog doet, dan moet je proberen hem een keer naar voren te steken. Geef je paard dan eens een keer een kriebel door zijn manen. Blijf erop letten en dan wordt het steeds beter. Maar als je merkt dat je hem gaat spannen en omhoog gaat doen dan steek je hem maar naar voren.

Blaassmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:03

Je moet er inderdaad heel erg op letten zelf. Iemand op de grond die het regelmatig zegt kan ook goed helpen. Hoeft niet je instructrice te zijn, een stalgenoot ofzo kan dat ook prima

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:26

Ow ja, dat is een goede!

Ik zal wel even een stalgenoot strikken

Met een touwtje vind ik wat minder, dan zou ik daar weer me hand in kunnen gaan kantelen.

Bedankt!