Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Vonnie84 schreef:Dan zal ik maar niet verklappen dat ik het voor deze ene keer gecopieërd heb![]()
. 
Shira2 schreef:Je zit niet op je buitenste zitbeen knobbel maar op je binnenste zitbeen knobbel! Het is erg moeilijk om deze hulp goed te geven, het voelt in het begin een soort onlogisch. Veel oefenen en het gevoel krijgen op een paard die de oefening kent. Op wedstrijd zie ik maar heeel weinig ruiters/amazones die de hulp juist geven.
Succes!
oops! hahaha

Lins_Vetra schreef:Het tegenovergestelde van travers is renvers. Weer wat anders dus
)

Eigenlijk meer als deze:

Lins_Vetra schreef:Nee. Bij travers kijkt je paard in de richting waar hij heen loopt.
Bij schouderbinnenwaarts breng je alleen de schouder naar binnen. Het paard hoeft dan geen stelling aan te nemen. De hals blijft gelijk aan de schouders. Bij travers laat je het paard echt heen kijken waar hij heen moet.
Het tegenovergestelde van travers is renvers. Weer wat anders dus
Shira2 schreef:De laatste foto van Zep is het correctst uuh, meest correct.
Er hoort buiging te zijn in het lichaam van het paard dus geen stelling dat van de neus tot aan de schoft maar buiging van de neus tot aan de staart van het paard.