Winterdip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sven002

Winterdip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 20:21

Niet alleen mensen hebben er last van ook paarden...

Vanaf de kou is toegeslagen is het een drama...
Er zijn paarden die frisser van het koude weer worden, maar hier werkt het averechts.

Normaal loopt ze altijd erg vlot heeft ze er zin in maar sinds de kou hoeft het voor haar niet..
Ze loopt enorm te sjokke en soms moet ik haar gewoon bijna dragen!
Ik word er echt gek van, omdat ik voor mijn idee alleen maar bezig ben met het tempo..

Als ik haar dan flink aanpak (en dat is het ook echt ) schiet ze weg maakt ze wat hupsen maar een ronde later is het weer afgezakt en reageerd ze evenmin op een tikje!

Het is echt frustrerend...
Wat me wel opvalt is dat ze veel kroeliger is als normaal, ze houdt absoluut niet van tutten, en kroelen maar ze draait nu haar hoofd niet om als je het doet of een zoen geeft

Hebben jullie paarden hier ook last van of heb je een tip voor me

Chely

Re: Winterdip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:55

is ze misschien hengstig en komt het daardoor ipv een winterdip...
anders ga eens lekker buitenrijden, misschien dat dat helpt!

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 20:59

Nee, en het is ook al een maand of 2 a 3 in de gang..

voor afwisseling word er gezorgd... ze staat zoveel mogelijk in de wei.
Ze gaat mee naar springles, dressuurles, gymles, rondje doro de bosjes echt alles zo gek je het maar kunt bedenken..

Ik zit dus al weken met een los teugeltje te dwarrelen, stukje te racen, etc maar ze heeft er echt geen zin in!

Ik heb ook al weleesn een stop ingelast maar ook dat hielp niet!

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:13

hmmm je mag wel wat energie van mijn paardje hoor;)....
ga eens kijken of het niet iets lichamelijks is.... als dat allemaal goed zit zou ik gewoon gaan kijken wat ze leuk vind, lekker aan de hand wat doen, nh, vd, vrijspringen wil soms ook wel werken... en nu is 't juist zo heerlijk om lekker zonder zadel te rijden! (lekker warm, en een rustig paard is dan juist wel handig;))

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:15

je paard lijkt wel depressief... van stal veranderd, of is haar maatje weg ofzo ?

ik zou voorstellen van een stop in te lassen, maar zoals je al aangaf werkt dat dus ook niet.

misschien voelt ze zich erg stijf van de kou en moet je serieus opwarmen of haar eerst laten draven in de molen voor je aan het werk gaat.
eet ze goed? heb je de DA al eens laten kijken?

tja ik zou het eigenlijk niet weten...

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 22:21

De DA is al geweest...

Soms lijkt het voor mij ook een depressie...
Maatje is altijd bij haar (niet van elkaar te scheiden).
Dat serieus opwarmen is ook echt nodig, maar om haar dan nog zo achter haar vodden moeten zitten.

Zadel is goed, Geen wormen normale ontlasting eet goed gaat uit haar dak in de wei,tanden gecontroleerd ze doet echt alles normaal..
Ze gaat ook gewoon iedere x als we naar de bak gaat vrolijk mee de trailer in geen enkel probleem..

De andere dingen gaan wel een stuk beter, maar voor mijzelf vind ik het misschien stiekem een beetje frustrerend. 3 maanden niet echt iets aan dressuurgedaan...

Nu laat ik haar lekker lang over de rug lopen lekker diep en lekker rekken en strekken!

Misschien ben ik wel overbezorgd of heeft ze er even genoeg van?
Misschien moet ik nog even afwachten en nogmaals de veearts laten komen..
Ik hoop ook dat het zonnetje snel komt!

kler

Re: Winterdip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:39

misschien zou je kunnen proberen haar ander voer te geven in de winter (voor meer energie)

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 01:57

dit past misschien helemaal niet in jouw schema ofzo iets...maar het eerste wat er in me op kwam was : laat haar dekken !!
dit zal vast wel heel vreemd gevonden worden, maar t helpt !! hormoonhuishouding verandert, en dat zal ook te merken zijn dan, en bovendien kan ze er volgend jaar in de winter er lekker tussen uit, en in de lente ofzo lekker bijkomen met dr veulentje....

succes verder ik hoop dat je een oplossing kan vinden...

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 18:20

Anders voer staat ze al op,

Veule is helaas geen optie, daar is ze te oud voor.
Eerst was ik bang dat ze gewoon dressuuur zat was, ze heeft haar toppunt al bereikt..

Ik ben echt ten einde raad, maandag was de laatste x dat ik het heb geprobeerd morgen weer!