Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lotjj92 schreef:dat deed/ doet mijn paardje dus ook wel.. maar ik weet neit hoe het bij jou zit qwa aan de teugel.. die van mij word dan steeds zwaarder in de hand dan.. denk dat het kwestie is van veel overgangen rijden.. en dan niet af en toe es een overgang maar echt draf halthouden draf schijntovergang.. en continu wendingen maken echt bezig zijn met je paardje.. keert wendingen en dan middendraf.. of halthouden en als die zwaar is op de achterhand paar pasjes achterwaarts laten gaan.
dit helpt bij mijn paard in ieder geval heel veel! hoop dat je er wat aan hebt
doe nog steeds precies hetzelfde en het gaat op het moment echt helemaal geweldig
heel veel overgangen rijden en schijnovergangen, bijvoorbeeld per rondje door de bak 2x of verzamelen of halt houden en dan gelijk weer verder laten stappen/draven. op deze manier komt de achterhand er meer onder en zal er minder op de voorhand gelopen worden. 
Een instructeur kan je erbij helpen jou te laten voelen hoe het aanvoelt om een paard op de achterhand te laten lopen en je daarbij helpen om zelf te leren hoe je dat gevoel bereikt. Van alleen theoretische tips via de computer zul je dat niet voelen, paardrijden draait immers om gevoel. Denk aan leren lichtrijden. Als iemand je toen verteld had, via de pc, je moet staan-zit-staan-zit doen. Hoelang had het dan denk je geduurd voor je het juist geleerd had?Solvej schreef:Heel cliché, goede les nemenEen instructeur kan je erbij helpen jou te laten voelen hoe het aanvoelt om een paard op de achterhand te laten lopen en je daarbij helpen om zelf te leren hoe je dat gevoel bereikt. Van alleen theoretische tips via de computer zul je dat niet voelen, paardrijden draait immers om gevoel. Denk aan leren lichtrijden. Als iemand je toen verteld had, via de pc, je moet staan-zit-staan-zit doen. Hoelang had het dan denk je geduurd voor je het juist geleerd had?
Daarbij verschilt het helemaal per paard hoe je dat aan moet pakken.
Succes ermee.

Solvej schreef:Heel cliché, goede les nemenEen instructeur kan je erbij helpen jou te laten voelen hoe het aanvoelt om een paard op de achterhand te laten lopen en je daarbij helpen om zelf te leren hoe je dat gevoel bereikt. Van alleen theoretische tips via de computer zul je dat niet voelen, paardrijden draait immers om gevoel. Denk aan leren lichtrijden. Als iemand je toen verteld had, via de pc, je moet staan-zit-staan-zit doen. Hoelang had het dan denk je geduurd voor je het juist geleerd had?
Daarbij verschilt het helemaal per paard hoe je dat aan moet pakken.
Succes ermee.