Ik heb een hele lieve pony die altijd wel recht heeft gelopen. Nu heeft ze iets nieuws bedacht.. Sinds zondag gooit ze haar kont naar binnen in galop. Het is niet dat ze vastzit, want dit heeft ze nooit gedaan en kon heel veel in galop ook (contra, overspringen). Ik heb het geprobeert op te lossen met mijn binnenbeen, maar dat werkt niet. Weet iemand iets?
Neem je les? Zo niet: neem les! Anders kan je proberen om schouderbinnenwaarts-achtig te galopperen? Zo dwing je hem de achterhand naar buiten te halen. Misschien ook een dressuurzweep gebruiken? Dan kanje hem makkelijk een tikje vanachter geven als het de spuigaten uitloopt...
Ik heb les, hij wordt heel heet in de galop en het schouderbinnenwaarts lukt wel in galop maar dat kan ook niet goed. Ook kan ik niet met zweep rijden want daar is ie bang van...
Kan het zijn dat je paard zoveel geleerd en getraind heeft de laatste tijd, dat het paard in protest gaat en dus eigenlijk even vakantie zou willen.. Is maar een idee hoor
Hij heeft geen moeite met aangalloperen, en heeft elke week 1 dag vrij. Vorige week heeft zij 4 dagen vrij (niet gereden) en daar zal het dus ook niet aan liggen.
ik denk dat je paard niet helemaal recht is in zijn lijf. en daardoor naar binnen komt met de achterhand. probeer op de andere kant te galopperen in contra zodat de spieren aan de korte kant weer oprekken zodat hij weer recht kan worden. voor meer info; www.hoefkatrol.com/