Mijn zadel verschuifd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tifa

Mijn zadel verschuifd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 19:05

Hoi,
Ik heb vaak last van het zadel van onze IJslander. Het verschuifd steeds, en dan vooral als je op de linkerhand rijd. Het is wat minder als je op de rechterhand rijd. Het is heel vervelend, want dan moet je het steeds recht trekken.
De singel zit wel straks genoeg, en ze heeft een sjabrakje, waar het ook wel beter van word. Het is een IJslander, en heeft ook een ijslands zadel. Het zadel heeft haar altijd goed gepast. Ze heeft ook een staartriem. Het is nu vaak zo dat ik wel recht zit, maar het zadel niet
Wat kan ik hieraan doen?

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:33

Heb je al eens een anti-slip-pad geprobeerd? (rechthoekig met gaatjes, van neopreen: ong. 15 euro).
Heeft erg goed geholpen bij mij....
Begrijp ik het trouwens goed dat het zadel van links naar rechts verschuift? En hoe gaat dat met opstappen?
Trouwens, het feit dat het zadel vooral schuift als je op de linkerhand rijdt, duidt toch op scheefheid. Let goed op dat je echt netjes recht blijft zitten!

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:35

Een staartriem zorgt er trouwens voor dat het zadel niet naar voren schuift. Als jouw probleem naar links/rechts schuiven is, heeft een straartriem geen zin en kun je beter zonder rijden.
Maar nogmaals: zo'n antislip-pad lost denk ik je probleem wel op!

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:00

Grote kans dat het of aan het zadel ligt of aan je zit.
Ik heb het ook een tijdje gehad het zadel bleef naar rechts zakken.
Aantal keer zonder zadel gezeten (goed voor je evenwicht) daarna was het over .
Ik wist trouwens niet dat ik naar rechts hing maar blijkbaar deed ik het wel.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:03

misschien is je paard scheef

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:08

Misschien goed om even op te letten of de bouw van je ijslander niet is veranderd. Mogelijk dat het zadel minder goed passend is gaan liggen ivm bv spieropbouw als gevolg van je trainingen (misschien wel juist verkeerde spieropbouw als gevolg van scheefheid)..

Als je daar zeker van bent, dan kun je inderdaad zo'n anti-slip matje proberen of een sjabrak waar een soort van gummi gedeelte op zit bij de zadelkussens om ook het verschuiven tegen te gaan..

Tifa

Re: Mijn zadel verschuifd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 16:29

Bedankt

Ze zeggen ook dat je paard soms van vorm veranderd als ze een veulen hebben gekregen. Maar ik weet niet of dat waar is De laatste keren dat me paard een veulen heeft gekregen is 2 jaar geleden.
Ik zal in iederen geval es kijken voor zo'n anti-slip pad