wie kan mij een antwoord geven???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

wie kan mij een antwoord geven???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 08:52

Ik weet niet of mijn vraag hier hoort, zo niet dan moeten jullie hem mar verplaatsen naar waar die wel hoort.

Ik heb een 5 jarig paardje die eerst op de renbaan heeft gelopen. Nu ben ik hem aan het omscholen tot recratie/dressuur paard. Dit gaat naar mijn zeggen vrij goed
Alleen vind mijn paard het moeilijk om onder het zadel in stap lekker te ontspannen, in draf en galop is dit geen probleem. Ik weet dat de stap de moeilijkste gang van het paard is maar als ik hem longeer met een bijzet teugeltje dan ontspant hij vreselijk goed in stap, maar niet meer in draf en galop

Ik heb mijn zadel laten nakijken en deze ligt goed op mijn paard dus daar ligt het niet aan. En er zit ook niets in zijn rug dit is onderzocht door de dierenarts.

Weet iemand hoe dit kan en een tip waardoor ik dit kan verbeteren??

Alle tips zijn welkom

Dank je wel alvast

jipje_niekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:00

Probeer hem in de stap rond aan een lange teugel te rijden. In het begin zal hij dan heel snel stappen, maar blijf hem zo loswerken totdat hij rustig gaat stappen. Dit zal steeds beter gaan en hij zal zich ook sneller gaan loslaten in de stap. Dit werkt bij mijn paard altijd heel goed.
Veel succes ermee

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:45

Mijn pony wil meestal in de stap ook niet lekker ontspannen lopen, maar dan ga ik vaak heel lang stappen en dan gaat ze vanzelf wel lekker lopen.. soms duurt dat wel een kwartier maar dan loopt ze wel goed..!