slecht springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lalunique

slecht springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:12

hallo beste mensen ik heb een soort raar probleem als ik ga springen spring ik zeg maar net als een beginner ik durf sinds kort ook niet meer hoog ik denk dat dit komt door dat ik pas er bijna af gevallen ben wie o wie heeft er tips???

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:16

langzaam opbouwen, en springen onder instructie lijkt me een goede oplossing, gewoon vaak springen, lage sprongen om het vertrouwen terug te krijgen, al ga je met kleine stapjes steeds hoger springen kom je er wel overheen

Maghorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:19

heb je les? anders kun je aan je instructeur/instructrice vragen of die even op je wil letten en/of je wat meot veranderen met springen en natuurlijk langzaam opbouwen zodat je weer vertrouwen krijgt

DVHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:07

het kan aan je zelf liggen of aan het paard/pony die rijdt. als het paard/pony wel kan springen maar het nog niet goed onder de knie heeft kan je het beste langzaam opbouwen.
balkjes, klein kruisje en dat opbouwen tot steeds iets hoger en dan een laag steiltje en steeds iets hoger.
je kan je paard/pony eerst ook eens laten vrij springen, dan kan je ook zien hoe hij/zij springt.
als het aan je zelf ligt gaat het paard/pony ook twijvelen natuurlijk.
als je wil gaan springen zal ik als ik jou was eerst balkjes lopen en de verlichte zit oefenen zodat je in de verlichte zit ook de bewegingen van je paard of pony kan voelen.
natuurlijk is het ook altijd handig om met intructie te gaan springen als je nog niet zo bekwaamd erin bent.
succes met het rijden verder.

groetjes djura

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:29

Ik had ook 'n periode waarin ik ineens wat banger werd, nogal lastig als je d'r 7 moet rijden maar 't is bij mij vanzelf overgegaan.. Gewoon rustig weer beginnen en langzaam opbouwen dan komt dat vertrouwen wel weer!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:35

viewtopic.php?f=8&t=536686&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Volgende keer eerst even bij alle huidig topics kijken of daar niet nog topics voorkoen met exact jouw pobleem. Er zijn namelijk echt al meerder topics geweest met springangst ed.

Neem er de tijd voor. Oefen regelmatig en werk aan je techniek. Als je techniek goed is wordt je wat zelfverzekerder. Liever wat vaker laag springen dan af en toe hoog. Gewoon lekker de hoogtes springen, waarbij je er nog plezier in hebt.. Succes..

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:15

gewoon rustig weer opbouwen op een paardje dat je goed vertrouwt

Maar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:57

springles heel belangrijk
Ik spring nog niet zo lang en af en toe gaan we voor ons everwicht zonder handen springen heel goed als oefening laatst hebben we zo ongeveer 1 m gesprongen .
Misschien kan je dat ook doen als oefening als je al weer wat verder ben gewoon kruisje met een paar drafbalkjes er voor en dan op het laatste balkje handen op je rug en springen maar.

lalunique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 18:58

ik denk dat het een beetje aan pino (de pony waar ik op rijd) en aan de manege ligt want met mijn verzorg pony gaat het echt goed en op pony kamp ook