Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

).
)
LoveLeandro schreef:ik geef geen overdreven hulp, als je op een jonge pony overdreven opzij gaat kijken bijvoorbeld, weet je bijna zeker dat je eraf ligt
Sily schreef:LoveLeandro schreef:ik geef geen overdreven hulp, als je op een jonge pony overdreven opzij gaat kijken bijvoorbeld, weet je bijna zeker dat je eraf ligt
Nope eigenlijk niet, ik duw of trek ook niet overdreven, begeleidt ze alleen iets meer en tot nu toe nog geen zandgehapt op die manier

Sily schreef:In het begin geef ik mijn hulpen heel erg overdreven.
Als ik naar links wil leg ik duidelijk mijn rechterbeen er tegen aan, kijk overdreven naar links, breng linkerhand overdreven naar binnen en begrens met mijn rechterhand.
Dus eigenlijk alles wat je normaal doet om te sturen maar dan extra overdreven en natuurlijk belonen als ze reageerd.
LoveLeandro schreef:haha, ja, ikke dus gelukkig niet echt zandgehapt, maar wel bijna
Bienotje schreef:Ik weet dat mijn buurman al maandenlang voorwerk deed dmv longeren, daarna met twee lijnen en ook veel door er achter te lopen. Als een paard naar buiten dreigde te vallen corrigeerde hij met behulp van een menzweep bv.
Voordat ik er dan altijd op stapte, was het paard dus al prima bekend met de stemhulpen en de stuurhulpen. Dan een kwestie van de teugelhulpen koppelen aan de beenhulpen (evt. door met een zweepje duidelijk te maken wat er van het paard verwacht wordt).