Doorzitten = Dieper aan de teuge,, ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

Doorzitten = Dieper aan de teuge,, ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 20:56

Ik heb even een vraagje. Ik heb mijn paard sinds een tijdje lekker ontspannen aan de teugel. Alleen merk ik wel verschil met lichtrijden en doorzitten...

Als ik namelijk doorzit komt hij veel dieper aan de teugel. Weet iemand wat dit te beteken heeft?!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:16

Waarschijnlijk doe jij met doorzitten en lichtrijden iets anders. Misschien houd je je handen anders? Sorry als ik het fout heb hé

Lisanne91

Re: Doorzitten = Dieper aan de teuge,, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:33

Als ik doorzit heb ik mijn paard ook dieper aan de teugel..
Mij werd verteld dat ik meer ontspan tijdens het doorzitten..en dat het paard dan ook dieper aan de teugel kan gaan lopen..
Misschien is dit ook bij jou het geval..
Dat je beter kan rijden met doorzitten..en dat het paard dan ook dieper aan de teugel gaat lopen..

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:33

venusjah schreef:
Waarschijnlijk doe jij met doorzitten en lichtrijden iets anders. Misschien houd je je handen anders? Sorry als ik het fout heb hé

Dit is ook het eerste wat in mij opkwam. Maar bij doorzitten doe je ook meer met je zit. (ik wel iig) En dat kan er ook voor zorgen natuurlijk.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:08

als een paard zijn hoofd nog lager houdt betekend dat veel al dat ie zn rug boller maakt: kan hij meer gewicht dragen, dat is alleen een goed teken.
Pas wel op dat hij dan niet achter de teugel kruipt of gaat hangen in je handen : handen wat hoger dragen, meer bijdrijven!

zorg ook dat je niet achterover gaat hangen, daardoor raak je vooral in draf achter de bewegingen van je paard: gewoon netjes rechtop, en arrogant doen ! als je toch achterover gaat hangen om zo je paard beter te kunnen uitzitten is het meestal zou dat je paard wat meer op de voorhand gaat lopen om je zo toch mee te krijgen in je bewegingen zeg maar.. dus echt : rechtop!

Latisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:15

Volgens mij is je paard dan gewoon lekker aan het verzamelen.. of draaft hij gewoon nog in arbeidstempo??

wemkelover

Re: Doorzitten = Dieper aan de teuge,, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:15

Lisanne91 schreef:
Als ik doorzit heb ik mijn paard ook dieper aan de teugel..
Mij werd verteld dat ik meer ontspan tijdens het doorzitten..en dat het paard dan ook dieper aan de teugel kan gaan lopen..
Misschien is dit ook bij jou het geval..
Dat je beter kan rijden met doorzitten..en dat het paard dan ook dieper aan de teugel gaat lopen..

Dit is bij mij percies ook zo, alleen ik kan voor geen meter doorzitten. Hoe moet ik dan verklaren dat mijn paardje nog dieper gaat? Het komt niet dooor me teugels want daar staat zelfs te weinig druk op.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:23

oooh, ik rij soms een paard bij, die als ik ga doorzitten zich zo heerlijk rond maakt, je voelt die rug heel goed anders, net een luie stoel. dan gaat ze op een heel laag tempo, maar tilt ze haar benen heel goed op. heerlijk is dat!!!

voel je ook verandering in de rug dan? dat hij meer ontspant, ik zou denken dat als hij lager komt met zin hoogf, zijn hele lichaam ronder maakt.

_SteR_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 22:05

Nou,.. Hij begint iets trager te lopen, en hij richt zichzelf helemaal op. Hij begint als het ware te dansen, en dus ook dieper aan de teugel te lopen.