Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ancksunamun schreef:Ik begin met zo'n 10 minuten stap aan de lange teugel en dan laat ik hem na een paar rondjes heel erg goed doorstappen, dat hij goed zijn achterhand eronder zet en ik hem echt voel en hoor stappen. Daarbij verander ik veel van hand. Na ongeveer 10 mins, soms 15 mins, ga ik draven aan de lange teugel en laat hem dan ook goed doordraven, tegen middendraf aan, en rij dan heel veel tempowisselingen, middendraf, tegen stap aan, vlot arbeidstempo etc. en allemaal op mijn zit, de teugels zijn nog helemaal lang. Dan ga ik wat voltes rijden, veel van hand veranderen dmv 8-en en dan neem ik de teugels iets op, met minimaal contact, en ga ik slangenvoltes rijden, eerst een met 3 bogen, dan meteen een met 4 bogen erachteraan, dan 5 bogen en zo door tot 9 of 10 bogen. Dan doe ik een stuk galop allebei de kanten op en dan een aantal overgangen galop, draf, stap, halt, galop en bij het halthouden een paar keer achterwaarts en laat ik hem met zijn hoofd helemaal naar links en rechts buigen. Dan neem ik de teugels steeds meer op, een paar keer wijken en schoudervoor en dan ik hij pas redelijk los en inegreden.
Jarin_lover schreef:Ik pak me pony meteen op en beging met laag en rond rijden! Gewoon met ze hoofd tussen ze knieeen!....