Maar zo langzamerhand wil ik toch ook een keer in de prijzen vallen, en ga dus wel echt mijn best ervoor doen! Maar wil er ook plezier in houden..
(dat is toch ook belangrijk) 
Ik ga op een goede springpony, en die pony springt wel..
(nouja niet als je het helemaal verkeerd doet, maar in principe als je alleen al recht aanrijdt en dan wacht tot de afzet en dan meegaat springt ie wel!) En nu wil ik dus wel een nette en beheersde 'parcour' neerzetten.Dan moet ik dus erg op mijn houding letten, en dat ik netjes aanrijdt enz. Nu reed ik eerst altijd op een hele eigenwijze pony in de lessen, en op spelletjesdagen, dressuurwedstrijden, springwedstrijden etc. En die pony springt niet zomaar.. die moet je echt goed bijhouden want anders heb je een weigering..
En daardoor kon ik niet goed op mijn eigenhouding letten (als ik bv. boven de sprong ben) 
Ik weet dat..
* Je je handen naar voren moet doen.
* Je goed mee moet gaan
* Niet naar beneden kijken (naar volgende hindernis kijken)
* Hakken uitdrukken
* Bij het landen alsware weer gaan zetten
* Goed beheersend..
Nouja nog wel meer dingen, maar dit zijn toch wel 'Belangrijke' die echt voor het springen gelden. De dressuur is wel goed, en het is niet een hele 'drukke' pony
Ik spring 70cm, niet zo heel hoog dus..
(het is trouwens een c-pony(groot)) Ik heb de afgelopen weken veel op hem gereden, en we hebben niet al te veel gesprongen.. 
Ik ben benieuwd naar jullie tips..

Van de zenuwen heb ik niet zo heel veel last..

**goh wat zijn we weer logisch vandaag** Zorg dat je goed uitkomt, en tel de galopssprongen etc.