Springwedstrijd op de manege

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raposa

Springwedstrijd op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 15:36

Ik heb een springwedstrijd op de manege, en eerst deed ik altijd puur voor de plezier mee, en ging dan ook helemaal niet om de prijsen! Maar zo langzamerhand wil ik toch ook een keer in de prijzen vallen, en ga dus wel echt mijn best ervoor doen! Maar wil er ook plezier in houden.. (dat is toch ook belangrijk)

Ik ga op een goede springpony, en die pony springt wel.. (nouja niet als je het helemaal verkeerd doet, maar in principe als je alleen al recht aanrijdt en dan wacht tot de afzet en dan meegaat springt ie wel!) En nu wil ik dus wel een nette en beheersde 'parcour' neerzetten.

Dan moet ik dus erg op mijn houding letten, en dat ik netjes aanrijdt enz. Nu reed ik eerst altijd op een hele eigenwijze pony in de lessen, en op spelletjesdagen, dressuurwedstrijden, springwedstrijden etc. En die pony springt niet zomaar.. die moet je echt goed bijhouden want anders heb je een weigering.. En daardoor kon ik niet goed op mijn eigenhouding letten (als ik bv. boven de sprong ben)

Ik weet dat..
* Je je handen naar voren moet doen.
* Je goed mee moet gaan
* Niet naar beneden kijken (naar volgende hindernis kijken)
* Hakken uitdrukken
* Bij het landen alsware weer gaan zetten
* Goed beheersend..

Nouja nog wel meer dingen, maar dit zijn toch wel 'Belangrijke' die echt voor het springen gelden. De dressuur is wel goed, en het is niet een hele 'drukke' pony Ik spring 70cm, niet zo heel hoog dus.. (het is trouwens een c-pony(groot)) Ik heb de afgelopen weken veel op hem gereden, en we hebben niet al te veel gesprongen..

Ik ben benieuwd naar jullie tips..
Van de zenuwen heb ik niet zo heel veel last..

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:23

Nou allereerst veel succes!
En goed opletten dat je juist aanrijdt, en dat je de punten die je zelf al hebt gezecht netjes uitvoerd. Probeer het hele parcour in galop te rijden (dus met galopwissels etc.) Want als je stukjes in draf hebt, dat staat 'slorderig' (vind ik zelf) Probeer in een wending mooie stelling te hebben! En ga goed mee met de sprong (ook met je handen en alles!) Als het op tijd is, moet je zorgen dat je niet een te hard tempo gaat en dat je dan controle verliest, maar ik denk niet dat het op tijd is aangezien je het netjes wilt doen Als het toch op tijd is, letten ze niet zo zeer op je houding maar wie er het snelste is **goh wat zijn we weer logisch vandaag** Zorg dat je goed uitkomt, en tel de galopssprongen etc.