mijn paard stapt met telgangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicole18

mijn paard stapt met telgangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:30

Mijn paard stapt met telgangen!! Wat kan ik hier tegen doen om dat er uit te krijgen? Mn instructrice zegt dat ik veel schouder binnen- en buitenwaarts moet rijden, maar hoe denken jullie erover?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:32

juist niks doen

Veel te veel mensen prutsen te veel in de stap
Handen ontspannen mee gaan en meer niet.
liefst in het bos veel stappen, laat hem daar maar ruimte maken in zijn passen.
Maar als je in de bak zit, niet teveel gaan duwen.

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:36

Ik heb een dravertje, die doet hetzelfde maar ik geloof dat dat in zn ras zit.. eigenlijk doet ze het alleen als ze gespannen is; en als ik diep ga zitten, mijn handen me egeef en zachtjes bijwerk met mn benen gaat het vaak al beter,

polly2

Re: mijn paard stapt met telgangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:42

Doet je paard het ook als ze gewoon voor zichzelf in de wei stapt?
Als dat zo is...dan is ze gewoon zo lateraal aangelgd dat het erg moeilijk wordt.
Als dat niet zo is...dan sluit ik me bij de eerste reactie aan. Niet aan gaan prutsen...gewoon lekker stappen tussen twee benen en met een lichte aanleuning...vooral neit prutsen aan de voorkant.

channie18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:42

mijn paarrd deed t soms ook dan werd ze heet en dan ging ze onregelmatig stappen in telgang.. ik he t eruit gekregen door heel ontspannen lang en laag te rijden in stap..gewoon wat langere teugel veel been (moet wel nagevelijk n met actieve achterhand) hand op laten zoeken....heb dit veel gedaan en nu is t er helmaal uit..let wel op dat je der niet zomaar aan een lang teugeltje rond laat stappen ze moet wel nagelijk blijven...suc6

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:15

Wij hebben ook een paard die gaat telgangen. Dit komt omdat ze gespannen is, dus de oplossing is zorg dat ze gaat ontspannen. Doe het lekker rustig aan en zoals hier boven meer ruimte geven maar been erbij houden.

nicole18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 12:16

kan ik dan beter op de harde ondergrond gaan stappen of gewoon in de bak?

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:26

wij doen het gewoon in de bak. Maar we kregen ook een tip van iemand dat je paard laten trekken ook wel helpt. Ik weet niet of dit helpt.

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:06

probeer goed contact te houden die van mij deed het ook wel eens, en dan stapte ik er achter aan maar goed contact houden en iets een ophouding maken maar niet te veel!!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:45

lekker veel ontspannen buiten rijden, en niks van hem vragen, dan gaat het vanzelf over. Bij die van mij wel

memo

Re: mijn paard stapt met telgangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:50

Ik ben het er niet echt mee eens dat het "zomaar" weer zal verdwijnen. Eens ze dat opgepakt hebben is het moeilijk er weer uit te krijgen. Een merrie van mij gaat zomaar over op telgang, zonder dat ze gespannen is of dergelijke en het is al altijd een gevoelig punt bij haar geweest. Zelfs in het uitstappen en instappen aan lange teugel gebeurt het. Ik heb van een instructuur de tip gekregen om haar onder haar tempo proberen te laten stappen maar waarbij je zeer goed op moet letten dat je haar vooraan niet te veel begrensd. Het is vermoeiend om te doen maar het helpt wel, alhoewel het naar mijn gevoel te traag gaat en ik de neiging altijd heb op problemen naar voor op te lossen maar ja als het niet anders lukt...