bokken en aan de kletter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hinata

bokken en aan de kletter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 22:27

Mijn paardje gaat er wel eens vandoor, omdat ik er nu met angst op zit, maar als ik les heb vind ik het niet eng en gaat het wel goed, alleen als ze er dus vandoor gaat weet ik dus niet meer wat ik moet doen, want ze bokt en steigerd er dus tussendoor, ik kan haar niet inhouden dan gaat ze alleen maar verder, en al hou ik er niet in blijft ze door bokken, maar in zo'n moment hou ik zegmaar vanzelf in, mijn vraag aan jullie is wat ik dus moet doen om haar gewoon weer rustig te krijgen, en hoe ik mijzelf aan kan leren niet automatisch te gaan inhouden..

alvast bedankt..

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 01:17

Als je paard gaat rennen, bokken oid, dan moet je ze niet in een keer volop op de rem trekken, vaak (niet altijd) krijg je dan een explosie op de plaats (geloof me dat is niet fijn) wat ik doe als die van mij gek gaat doen, hoofd omhoog en terugzitten en dan de volte op sturen zodat ze zichzelf afremmen, als ze steigerd moet je dr dus zeker voorwaarts proberen te houden. Ik stuur ze altijd op de volte en dat helpt heel goed. Maar als ze heeft gerend of gek heeft gedaan moet je niet daarna stil gaan staan, want dan denkt ze oh als ik gek ga doen gaat ze stil staan en hoef ik niks te doen. Als ze een uitbarsting heeft gehad gewoon door blijven rijden en niks van aan trekken. En is het echt dat za gaat rennen omdat ze bang is of zit ze je gewoon te zieken? mijn vorige pony was heel erg dominant en on opgevoe toen we hem net kregen, die ging rennen en gek doen om me te zieken, die kreeg dus een schop onder zn kont als ie gek had gedaan en binnen de kortste keren was het over. als ze gaat rennen moet je alleen denke terugzitten, hoofd omhoog, niet in een keer je volle gewicht aan de teugels maar de spanning opbouwen (en niet hard trekken) en de volte op. en vooral, rustig blijven!

suc6

Yonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 02:08

Sluit me hier volledig bij aan