Pinguin voeten, wat kan ik daar tegen doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dautsen

Pinguin voeten, wat kan ik daar tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 11:06

Heey Allemaal

Beetje stomme vraag misschien maar ik rij echt heel erg met mijn tenen naar buiten en vind het ontzettend moeilijk om daar op te letten. In stap wil het me nog wel lukken om ze recht te houden, maar in draf gaat dat al een stuk moeilijker. Is daar geen truckje voor ofzo??

Groetjes MArjolein

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:54

veel oefenen ik deed het altijd op de fiets, hielp bij mij wel goed (heb soms nog dat ik zo fiets)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:07

Kapstokvoeten zijn vaak het gevolg van een verkeerd liggend bovenbeen, waardoor de knie niet goed ligt, en de voeten dus Donald Duckerig worden.

Zitles is daar uitstekend voor!

Nikita10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:23

Ik zeg tegen mijn leerlingen dat ze moeten proberen O benen te maken op het paard..Meestal helpt het en anders idd zitles zodat je zit verbeterd wordt..

Enigma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:02

Ik heb ook wel eens iemand met een strotouwtje zijn stijgbeugel aan zijn singel vast zien maken, is volgens mij ook best bruikbaar (niet te strak, daar krijg je behoorlijk spierpijn van... ). Gevaarlijk is dit volgens mij niet, omdat een strotouwtje breekt (helemaal als je er niet zo'n strakke knoop in legt) als er teveel druk op komt te staan. Natuurlijk is dit slechts een tijdelijk hulpmiddel, maar misschien kun je er wat mee.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:55

Nikita10 schreef:
Ik zeg tegen mijn leerlingen dat ze moeten proberen O benen te maken op het paard..Meestal helpt het en anders idd zitles zodat je zit verbeterd wordt..

O-benen? Volgens mij ga je dan nog meer met je voeten naar buiten zitten...

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:27

Enigma schreef:
Ik heb ook wel eens iemand met een strotouwtje zijn stijgbeugel aan zijn singel vast zien maken, is volgens mij ook best bruikbaar (niet te strak, daar krijg je behoorlijk spierpijn van... ). Gevaarlijk is dit volgens mij niet, omdat een strotouwtje breekt (helemaal als je er niet zo'n strakke knoop in legt) als er teveel druk op komt te staan. Natuurlijk is dit slechts een tijdelijk hulpmiddel, maar misschien kun je er wat mee.

echt strotouw breekt niet zomaar. Bij de buren heeft een koe zich er aan opgehangen..

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:13

Ja als er iets sterk is is het wel een strotouwtje...
Tsja ik heb er ook erg last van gehad en nog wel iets.. Elke dag trainen trainen trainen!! Je moet je teen naar binnen draaien voor jou gevoel heeeel overdreven dan heb je um vaak recht.. Dat heb ik dan dan draai ik mn voet (tenen) heel overdreven (voor mijn gevoel) naar binnen, nou dan is mijn voet net recht!En dat gewoon elke dag volhouden.. Op de fiets haah idd doe ik ook wel...

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:53

Niet te veel fixeren op die tenen, je moet je been vanuit je bovenbeen verleggen. (Zoals Sonja aangeeft.)
Je knieën mooi aansluiten en met je kuiten drijven.

Strotouwtjes hadden ze mij ook aangeraden, maar daarmee los je het probleem niet op. (= je beenligging)

Chely

Re: Pinguin voeten, wat kan ik daar tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:51

als je je hakken extreem probeert uit te drukken, gaan je tenen vaak ook naar buiten staan *of je wringt je enkels in een onmogelijke hoek*

Als je je tenen extreem uitdrukt, wat minder proberen uit te drukken...

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:54

je knieen goed aanduwen dan draaien je enkels vanzelf naar buiten en je tenen naar binnen.
ga in de stap goed zitten en probeer dat gevoel te houden