Ik had net de zoekfunctie al even gebruikt maar kon zo snel niets vinden ..
Dat stomme ding werkt nooit mee
Maar in elk geval:
Mijn paard is nu bijna 5 en dit vind ik een mooie leeftijd om te beginnen met springen .. Pa kon 1.30m springen dus ik wil wel eens kijken of het er bij haar ook inzit ..
Een tijdje geleden ben ik begonnen met balkjes draven en dit ging super goed, vond ze ook super leuk ..
Daarna heb ik een sprongetje van 30 cm gemaakt .. En daarna heeft ze 3 maanden rust gehad wegens mijn operatie ..
Sinds 2 weken ben ik nu dus weer bezig en heb haar een keer losgegooit met balkjes in de bak ..
Deze lagen op 1,20m afstand van elkaar (waren er maar 2
)En hier vloog ze met gemak overheen

Dus begon het weer te kriebelen om te beginnen met springen ..
Maar nu het probleem .. Ik heb eergister een hindernisje in de bak gezet .. Gewoon een simpel kruisje van nog geen 40 cm hoog ..
Dan gaat ze erop af en wijkt op het laatst naar rechts af ..
Als ik probeer haar er recht voor te laten blijven springt ze een meter voor de hindernis met 4 benen tegelijk de lucht in en maakt een gekke kronkel in de lucht zodat ik er bijna aflig ..
Ik ben geen angsthaas maar als ze zulke gekke sprongen maakt toch wel (hierdoor keer rugspier gescheurd gehad
)Als ik twee balkjes achter elkaar leg met 50 cm ertussen springt ze er makkelijk overheen dus het is ook niet dat ze het niet leuk vind ..
Ik weet nu even niet hoe ik het op kan lossen ..
Vrijspringen gaat lastig want het is een grote bak en ik ben altijd alleen ..
Heeft er iemand een tip?
*Met instructice wordt nog overlegd, maar deze geeft eigg alleen dressuurlessen ..
). Als ze hoog bokt, zorg dan voor een stijgbeugelriem om de nek of een bokriempje aan het zadel.

hopelijk heb je hier wat aan! )