schrikt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ckaatjj

schrikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:12

zo, af en toen word ik niet goed van mijn pony..
Ben ik lekker aan het rijden, schrikt het over maar dan ook overal van. Een paar keer kan best natuurlijk, maar ik hoor van andere dat hij bij andere juist helemaal nooit schrikt, nu dacht ik dat het aan mij lag, dat ik dan telkens schrik en dat hij dan schrikt van mij, maar dat is dus ook niet het geval..

weet iemand misschien wat ik daaraan kan doen? het is een beetjj raar ik weet het
-x-

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:25

Dit hoort bij RT, ik tem even voor je.

Het bij jou wel schrikken en bij andere niet is waarschijnlijk uit proberen. wat zegt je instructeur ervan?

Lest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:34

uhm als hij bij andere niet schrikt en bij jou wel, dan kan het toch juist wel aan jou liggen?
Sommige paarden schrikken wat vaker dan andere, vooral jonge paarden zijn schrikkeriger. Je pony reageert ook heel erg op jou. Als je iets eng vindt, voelt je pony dit meteen aan.

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:39

Hij schrikt wel bij jou maar niet bij andere...dan ligt het toch wel aan de persoon die er op zit als ik het zo goed begrijp. Probeer hij je niet uit? Anders zou ik even hulp gaan vragen bij je instructeur. Die kan je misschien wel vertellen waar het aan ligt en waar je dan aan moete werken. Ook kan diegene je helpen met het oplossen van het probleem.

ckaatjj

Re: schrikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:47

uhm als hij bij andere niet schrikt en bij jou wel, dan kan het toch juist wel aan jou liggen?

uhh kijk, wat ik als eerste zei, bedoelde ik eigenlijk dat ik niet bang ben. want ik weet dat een paard dan ook bang kan zijn, me instructeur zegt dat ik hem gewoon aan moet pakken, dat doe ik dan ook wel, maar het blijft gewoon doorgaan, en ik denk niet dat hij me nog steeds aan het uitproberen is, want ik heb hem al een tijd, en het word eigenlijk steeds erger...
maar ik zal het denk nog maar een keer goed met hem overhebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:38

VMR --> RT.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:02

ik heef je maar 1 tip, ook al zeg je dat je niet bang ben, kan je juist wel ban zijn zonder je het besseft... en miss ademhaal je wel onrustig, en dat voelt een paard ook, anderzijds gewenning met je paard (maar als ie dat niet bij anderen doet...) ik zou zeggen stap eens op je paard met de houding dat ie nooit schrikt! en wonder bij wonder schrikken ze dan vaak ook niet veel! men paard was altijd bang op buitenritten (en dat was ik zonder te beseffen ook), en ik heb me voorgenomen, ik vertrouw men paard, ik durf het aan, en het hielp echt!
probeer maar eens

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:17

Het ligt idd waarschijnlijk aan jou 'houding' .. Niet aanvallend bedoelt ofzo, maar je bent er waarschijnlijk al een beetje op voorbedacht, en daarom neemt ie je in de zeik.
Het kan best dat als je een paard al een tijdje heb dat ie je dan ineens goed in de maling neemt hoor!

Mijn paard doet het ook wel bij sommige, expres in elke hoek 'schrikken' en dan worden die mensen zenuwachtig en hoeft ze ineens niets meer te doen. Probeert ze het bij mij ook, helaas, bij mij krijgt ze op der kop en ik ben er ook niet bang voor, van mijn part schrikt ze, boeiend? Dus als ze merkt dat het niets uitmaakt doet ze het ook niet meer.

Ik denk dus dat idd dat charlotvanre gelijk heeft, ga er gewoon op, lange teugel (dus niet kort pakken omdat je denkt van, misschien schrikt ze wel) en ga stappen, en je paard schrikt níet!Als je het maar hard genoeg denkt.. gebeurt er ook niets.

Wat ook wel goed helpt is goed aan het werk zetten, om de drie stappen een overgang/wending o.i.d., dan zijn ze zo bezig dat ze geen tijd meer hebben om te schrikken!

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 20:04

thx voor alle tips! Ik zal morgen meteen maar even kijken of het werkt, ik laat het nog wel horen okee?

-x