Wat houdt centered riding precies in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat houdt centered riding precies in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:41

Vraagje: Wat is centered riding precies? Kan iemand mij dat uitleggen, ik hoor er heel veel over, schijnt een heel goed iets te zijn, maar wat houdt het eigelijk in?

Foogul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:43

Er is een heel duidelijk en makkelijk leesbaar boek (veel illustraties) over te verkrijgen:

"Centered Riding", door Sally Swift.

Het is op veel plekken te koop, ook bij de Hippo in Assen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:44

Dat is een techniek met rijden die heel erg toegespitst is op de ruiter, op houding, balans en ademhaling. Heel erg leerzaam!

In Nederland is Vanda Oosterhuis een zeer bekende instructrice hierin. Ik denk dat als je haar naam even google't dat je al heel veel info zult vinden.
Het is ontwikkeld door Sally Swift trouwens, dus op die naam zul je ook wel wat kunnen vinden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:34

Thanx Foogul, haha.
Ga ook ff googelen....

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:13

Bij De Slegte ligt deel 2 van dit boek voor E 10, dat is echt koopje want ik heb hem nog gekocht voor E 25 of zo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:39

Ik ga kijken voor het boek, heb ook al even gegoogelt, en veel info gevonden! Bedankt iedereen!

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:02

Ik heb een cursus gedaan in Dongen. Echt een geweldige manier van rijdne. Ik ben zelf heel gestresd en merkte dat ik me zelf veel beter in de hand kan houden. Onbewust is iedereen er ook al een beetje mee bezig.