Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ilonasanti schreef:hey ik ben 15 jaar en rijd een 11 jarige merrie ze is erg lastig met aan de teugel rijden
** "Met aan de teugel rijden"... Dit impliceert dat je dit als een uit te voeren oefening of kunstje, of anders een soort van doel ziet. "Aan de teugel" is geen doel, maar een resultaat. Het "aan de teugel rijden" is jouw probleem dus niet. Het daadwerkelijke probleem ligt eerder in het proces dat paardrijden heet.
en als ik haar zover krijg gaat ze in mijn handen hangen, waardoor ik zelfs blaren op mijn handen krijg.
** Een paard kan alleen maar hangen op iets wat terughangt.
been geven helpt wel maar dan gaat ze met der hoofd schudden en dat doet ook pijn in mijn handen.
** Je paard probeert je wat te vertellen. Zowel met dat 'aan je handen hangen' als met dat hoofdschudden. Er zit iets wezenlijk fout in je aanleuning. Wat zegt je instructeur hier over?
wie heeft nog andere tips als het voorwaarts rijden en het met je been op te lossen
** Andere tips zijn bij voorbaat al niet zo slim. Je hebt de oplossing al gevonden. Nu alleen nog toepassen. Vraag vooral een goede instructeur om je te helpen!
Succes!
Groetjes, Sonja
groetjes ilona en santi