Ik heb weer eventjes jullie hulp nodig
. Mijn paard had namelijk al heel lang last van haar rug en nadat ik een tijd met fysiotherapie aan de gang ben geweest heb ik Steffi van der Laarse (osteopate) bij haar gehad. Toen bleek dat ze al jaren een scheef bekken had en haar eerste halswervel zat vast (waardoor ze waarschijnlijk altijd hoofdpijn heeft gehad) en haar stuitje zat ook vast. Na de behandeling van Steffie is ze een heel ander paard geworden, ook met rijden werkt ze gewoon vrijwillig mee en is het leuk geworden, maar omdat ze toch nog niet zacht genoeg in haar mond is naar mijn zin en ook niet snel genoeg aan het been, heb ik besloten haar eerst helemaal goed aan mijn been en voorwaarts te gaan rijden voordat ik met het koppie begin. Alleen hoe pak ik dat het beste aan? Ik kan natuurlijk wel gewoon veel overgangen, schijnovergangen, tempowisselingen etc gaan rijden, maar ik wil ook wel dat ze een beetje over de rug komt zodat ze niet aanspant. Laag rijden snapte ze jammer genoeg geen snars van
anders zou ik haar wel lang laag rijden in combinatie met veel overgangen. Dus nu mijn vraag: Hoe zouden jullie het rijden weer oppakken met een paard dat jaren verkeerd heeft gelopen en waarschijnlijk rijden linkt met pijn? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes, Jooske en Jessie natuurlijk
Ze zullen dan wel denken bij me op stal, wat loopt Jooske nou de hele tijd te zingen