Haflinger zo erg met andere paarden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Haflinger zo erg met andere paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 11:21

Hallo,

Mijn jonge haflinger is super opgefokt met andere paarden. Nou krijg ik vanmiddag hulp van iemand. Zij gaat op mijn haflinger (omdat ik het vertrouwen even kwijt ben in het rijden met andere paarden) En dan ga ik op haar paard. Dan gaan we een stuk rijden. Maar ik heb echt het vertrouwen niet meer. Wie heeft dit ook meegemaakt? En wanneer werden jullie paarden rustig in het bijzijn met andere paarden? Ik vind het echt een heel vervelend probleem. Ik kan nooit ergens mee heen als er andere paarden meegaan, omdat hij me er gegarandeert afgooit. Ik heb nu vakantie en diegene die me helpt die gaat me in de vakantie echt veel helpen. Zou het in een korte tijd op te lossen zijn?

Groetjes

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:50

Het belangrijkse is dat je vertrouwen krijgt. Als jij bang bent voor je paardje kan je niet goed handelen en zal je paardje zeker de leiding van je overnemen omdat jij deze dan onvoldoende geeft.

Je paardje moet leren rustig te zijn bij andere paarden en begin dan ook rustig. Begin met 1 ander paard met een stapritje, als dit goed gaat draaf je ereen stukje bij en zo bouw je het uit. Als je een lekkere rit kan maken met zn tweetjes begin je weer opnieuw maar dan met een derde paard erbij.. Zo bouw je dit uit.

Dit is niet iets wat je in een week voor elkaar krijgt, het zal maanden of misschien zelfs jaren duren. Overhaast niets! Haastige spoed is zelde goed. Ga wat anders doen met je paardje waar je jewel goed bij voelt en waarvan je weet dat het niet snel fout kan gaan, zo krijgen jullie het vertrouwen in elkaar weer terug.

Succes!

tituske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:11

hej,
ik ken jou probleem ! mijn paardje is ook altijd heel gestresseerd bij andere paarden.
ik heb 1 X in de week privéles maar dan is het probleem dat er nooit
andere paarden in de piste rijden.
ik heb ook 1 x in de week groepsles en het begint steeds beter te gaan, ik denk dat als je veel bij andere paarden rijd, je paard het dan steeds meer gewoon gaat worden.

groetjes en veel succes !

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 14:27

Dankjullie wel! Maar het punt is, stap gaat wel, maar in draf niet.. Maar ik ga het rustig opbouwen.. Ik ga er nu zelf ook nog even niet op met andere paarden, eerst maar is vertrouwen winnen. Anders verpest het zich toch weer. Ik ga nu! Ik laat vanavond wel even weten hoe het is gegaan

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:32

Je moet zorgen dat je hem weer rustig heb voordat ti druk word. draaf elke 10 min een paar passen. 5 passen en weer terug naar stap en met een lang teugeltje verder stappen. Dit breidt je dan uit..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:07

dankje wel Het ging best redelijk vandaag