teugellengte

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johndeertje

teugellengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 00:57

ik zit met een probeem,mijn paard is erg gereden met een lange teugel en dan aan de teugel te lopen,de vorige eigenaar was springruiter en die heeft hem ook zo gereden omdat hij verder niet veel aan de dressuur deed,nou heb ik het paard een tijdje gelden gekocht en ben aan het lessen met hem om de dressuur er goed in te krijgen,nou wordt er ook vaak tegen mij gezegd teugels korter,ik zie het inderdaad zelf ook wel dat ik dat doe,maar vind het erg onwennig rijden zowel ik als mijn paard aan een kortere teugel de oprichting zeg maar dan komt hij in verzet gooit hoofd lucht in,omdat voor hem het gevoel is da tik in de mond kom....wat moet ik hier aandoen aan dit probleem zodat hij het ook fijn gaat vinden aan een kortere teugel..

ps: en als jullie een uur les hebben he...pakken jullie dan gelijk de teugels op lengte of eerst ook wat langer....ik moet vaak naar 10 min al oppakken..

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:17

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 01:37

verders nog tips voor mij zelf welkom
wat zouden jullie nou doen

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:40

wij stapte meestal 10 minute in met een beetje lange teugel en dan ginge we intensief doen ;p

mariettek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:54

Zodra je paard los en ontspannen is pak je de teugels op (dat kan best al zijn na tien minuten). Jouw paard is het niet gewend om met korte teugels te rijden. Houd wel vol! NIET gaan trekken maar wel consequent blijven. En het belangrijkste: zodra je paard iets gaat ontspannen, meteen belonen door de teugels na te geven. Succes

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:00

als jij je hand, arm en schouder gewoon ontspant dan kan je bij wijze van spreken het paard net achter het bit bij de teugels hebben

je hoeft niet persee meer druk te hebben als je kortere teugels hebt

malibubarbie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:31

het kan aan mij liggen hoor, maar zonder je teugels op maat heb je toch ook verder geen controle over je paard lees: sturen ed?? en dat is zeker iets wat je bij springen nogig hebt, dus snap niet helemaal hoe de vorige eigenaar altijd gesprongen heeft met een lange teugel? of is je paard western gereden, dan snap ik het wel.

verder vind ik 10 min zeker niet te kort om dan je teugels op te pakken, al helemaal niet als je een uur les hebt.

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:41

hey Nathalie waarom zet je dit bericht neer in een schaduwaccount, en niet onder je eigen profielnaam (emaartje)??

beetje vreemd........ en toevallig dat bijna alle topics overeen komen met je eigen account naam, dus niet aankomen dat je het niet bent...want alles wijst erop!

jammer dat je niet gewoon afgaat van wat ons lesgeefmens je verteld,en dat je altijd je gelijk wil halen dat wat jij doet het beste is, had wel iets anders van je verwacht.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:31

nou, linda, als Nath om wat voor reden een schaduwaccount aanmaakt, zal ze daar wel een reden toe hebben. Ik vind het bepaald niet erg elegant dat je dan haar naam + andere boktnaam hier zo neerzet.

Of het schaduwaccount geaccepteerd wordt of niet, is een zaak van de Mods. Die zullen het evt. geluidloos verwijderen, iig niet zomaar de naam erbij zetten.

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:25

[quote="beantsje"]nou, linda, als Nath om wat voor reden een schaduwaccount aanmaakt, zal ze daar wel een reden toe hebben. Ik vind het bepaald niet erg elegant dat je dan haar naam + andere boktnaam hier zo neerzet.

ik ben het hier helemaal mee eens!!!.......en ook al zou ik het zijn waar bemoei je je dan mee linda1983!!!!!!!!!!!!!!!je blijft maar commentaren bel me dan als er wat is enzz....dit is echt kinderspel dit echt waar....ik bne trouwens een goeie vriendin van emaartje die ookweleens wat plaatst.. mag het??

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:26

misschien omdat ze elke keer hetzelfde vraagt in de hoop dat iemand dr gelijk geeft, maar schaduwaccounts zijn verboden zoals in de regels staat!!

daarbij valt het gewoon ook erg op, zelfs iemand die haar niet kent was dit opgevallen, zoals al eerder gebeurt is.

en het is een beetje jammer dat ze achter de rug van de lesgeefster zoiets doet, en aan alles twijfelt wat zij zegt, dat is pas niet elegant.... die vrouw doet dr best, maar omdat mevrouw geen gelijk krijgt gaat ze bij echt iedereen om hun mening vragen, doe dat dan in de les, en niet achter de rug om van andere.....

sorry hoor maar vind dit zo ontzettend laag.

en daarbij heb al ge TEMT

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:27

[quote] je blijft maar commentaren bel me dan als er wat is enzz

hier verlul je jezelf al nathalie, als je een goeie vriendin bent hoe kan ik je dan bellen, ik ken verder geen goeie vriendinnen van je hoor!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:00

ik gooi dit op slot, reden lijkt me duidelijk.