Tips om een snel paard rustig te laten aangalloperen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sopper

Tips om een snel paard rustig te laten aangalloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 22:44

Ik heb sinds een paar weken ene neiuwe bijrijdpaardje. Ze is superlief, maar wel erg durk emt rijden. Aan het begin ging ze me natuurlijk meteen uitproberen; heel hard rennen, stelling naar buiten en hoeken afsnijden en dan ook nog heel sterk in haar mond. Nu gaat dit allemaal veel beter, ik kan haar nu gewoon entje rijden. Vandaag in de les ging het ook zupergoed met galloperen enzo, normaal gata ze toch weer aan de sjees. Maar als ik hara dus in een ruztig drafje heb, als ik haar zeg maar de hele tijd rustig heb gereden in draf en stap, en ik ga aangalloperen rent ze meteen onder me vandan zeg maar. Als ik nu vanuit een normale, rustige draf ga doorzitten en galophulpen geeft gallopeerd ze wel aan, maar ze zet er meteen een hele erge varat achter. Hoe kan ik zeg maar gewoon rustig aangalloperen? Moet ik het gewoon gaan oefenen of als het fout gaat hara terug nemen? Een week geleden ging ze ook in galop nog evrschrikkelijk renen, maar ik heb hier even op gehamerd en dat is er nu uit.. Ik emot zeggen dat het ene heel leuk paardje is, het rijden heeft echt heel veel verbetering in de 5 weken dta ik haar nu doe, maar ik weet alleen niet hoe ik dat aanspringen helemaal netjes kan doen, dit is trouwens ook weer niet zo een heeeeeel groot probleem hoor. Verdrev maak ik af en toe ook een springetje met haar, ik kon dit eerst niet en zij heeft het me geleerd, leuk toch..?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:49

draf-galop-draf-galop-draf-galop
Tot je erbij neervalt Heel snel overgangen maken, hierdoor leert ze dat het geen zin heeft om meteen te gaan racen, want ze wordt weer heel snel teruggehaald naar de draf.
En dan kan je van liever lede meer galopsprongen springen.

santos

Re: Tips om een snel paard rustig te laten aangalloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:04

Dit bovenstaande helpt mijn race eend geweldig.

Misschien bij jou ook??

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:56

Ben ik het ook mee eens. Anders bijna-overgangen rijden, of terugnemen na één of een paar passen galop. Maar idd heel heel veel overgangen...

succes!

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:02

In draf op het einde van de lange zijde een kleine volte rijden, vanuit de kleine volte in galop zetten en dan bij A of C meteen weer een (grotere) volte in galop rijden, terug naar draf voordat je aan de lange zijde begint en dan op het eind van de lange zijde weer hetzelfde. Uiteraard heel goed aan de buitenteugel houden anders is ie weer weg!

Djesseka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:04

Voltes inderdaad!
En als ze rennerig aanspringt, meteen terugnemen en opnieuw. Zo weet ze dat ze 'fout' zit.

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:06

'nep' overgangen rijden. inderdaad als ze in galop gaat crossen terug nemen naar de draf.
en op de lange zijde tot bijv de b voorruit rijden en daarna zo langzaam mogelijk etc.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:22

hehe, misschien weet je het al, maar je kan het beste met je paard heel veel overgangen rijden. Van draf naar galop, van stap naar galop. En dan steeds maar twee of drie passen galopperen en weer terug. Misschien helpt het hem niet zo hard te laten gaan als je op de volte deze overgangen met hem oefent. maar veel overgangen is belangrijk en niet door laten galopperen. Zet em op!