Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sammie schreef:Dat ligt eraan hoe je nu losrijdt?
veel overgangen, terug en weg rijden. Veel voltes, gebroken lijn en diagonalen. Als je dat nu al doet, dan denk ik dat je gewoon moet accpteren dat het een half uur duurt.
Verder zou ik gewoon contstant overgangen en figuren rijden en rijd hem het eerste kwartier/twintig minuten lekker met een (half)lang teugeltje in stappen-, draven- en galopperen. En stelling is natuurlijk ook heel belangrijk. Misschien is het handig om te erbij te vermelden hoe je nu losrijdt. En iemand die jou ziet rijden kan natuurlijk het allerbeste tips geven, dus ik zou zeggen leg het probleem eens aan je (een?) instructeur voor! Jellie schreef:Wij beginnen met een goede 10 minuten instappen aan een lang teugeltje. Wat grote voltes, van hand veranderen enz. Als we de teugels oppakken dan doen we nog wat volte werk, schouder buiten en binnenwaarts. Aandraven en best veel volte werk, overgangen.
Heb je overigens geen les zodat je mss goede tips van een instructeur kan krijgen?
Sammie schreef:Dat ligt eraan hoe je nu losrijdt?
veel overgangen, terug en weg rijden. Veel voltes, gebroken lijn en diagonalen. Als je dat nu al doet, dan denk ik dat je gewoon moet accpteren dat het een half uur duurt.