Het is een hele lieve pony, alleen ze is enorm sterk, ik kan haar amper uit de wei halen of ze sleurt me gewoon mee, en het is niet omdat ik niet sterk genoeg ben, want ik ben mn belgen gewend.
Met rijden is het dus ook een ramp, ze loopt enorm onder je vandaan, en is bijna niet terug te krijgen. Galopperen kunnen we dus ook niet omdat ze dan helemaal niet te houden is, draven gaat dan nog wel, als je maar ophoudingen blijft geven, anders is ze ook niet meer te stoppen.
Het volgende probleem
Ze staan daar in stands (en nee, ze hebben het alles behalve slecht daar..) en als je haar op wilt zadelen, trapt ze naar je, en kan je amper in dr stand komen, ze plet je ook, en ze bijt. (En het zadel ligt goed, daar hebben we al naar laten kijken, en last van dr buik ofzo heeft ze ook niet
) Vervolgens, als je op wilt stijgen, blijft ze dus niet stilstaan, nu loopt er gelukkig meestal wel iemand op die boerderij om haar vast te houden, maar anders lukt het gewoon bijna niet. Ze blijft om je heen draaien.
Dan onder het rijden, staakt ze weleens, ze is dan niet meer vooruit te krijgen, als je haar aanspoort of wat dan ook, bokt ze..
en ze geeft het ook niet op, zo heb ik gister een half uur op 1 en dezelfde kruispunt gestaan.. 
Weten jullie hoe ik dit het beste aan kan pakken?
En les nemen mag ik niet, omdat ik al met 3 paarden les, en dan word het te duur voor mn ouders.
We gaan vanaf waarschijnlijk morgen in een bak rijden bij een andere vriendin. Kijken of dar wél gaat. Bij hun huis hebben ze dus geen bak..
. Klinkt als een dominantieprobleem, en daar moet je het paard niet de schuld van geven, want die maakt alleen gebruik van de deuren die openstaan.
in ieder geval bedankt. 
en sindsdien luisterd ze