Hakken uitdrukken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tweedle

Hakken uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 19:20

Ik wil graag mijn hakken beter uitdrukken.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn hak uitgedrukt houdt, ook als ik me even concentreer op andere dingen, want dan gaat ongemerkt de hak weer iets omhoog.
Zijn er misschien oefeningen die hierbij kunnen helpen? Of bepaalde truukjes?

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:41

Tijdens het rijden moet je proberen constant contact te houden met je beugels en je lang "denken".

Naast het rijden kun je oefenen op de trap; ga met je tenen en de bal van je voet op de trap staan en rek voorzichtig je spieren op, als je dit regelmatig doet wennen je spieren eraan en wordt het makkelijker het ook tijdens het rijden te doen!

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:45

Ik heb dit probleem dus ook, maar alleen in de galop!
In de galop trek ik mijn benen op, waardoor ik of ijn beugels verlies of er veel te ver in hang..

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:47

tijdens het fietsen kun je ook oefenen met je hakken uitdrukken, doe ik ook altijd, heeft wel veel geholpen.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:02

Rafaela schreef:
tijdens het fietsen kun je ook oefenen met je hakken uitdrukken, doe ik ook altijd, heeft wel veel geholpen.

idd, en die andere tip, van het 'traplopen' is ook een goede tip vind ik.. ik heb er nu eerder last van dat ik mijn hakken juist te vér uitdruk

Evelyn91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:28

Wat ook handig is als je met nog iemand bent dat je ff tegen die gene zegt en dat hij/zij er ff op let ! Je moet jezelf beetje opscherpen en dan herinnert je weer en die oefeningetjes hierboven zijn ook handig;)

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:30

mariska75 schreef:
Tijdens het rijden moet je proberen constant contact te houden met je beugels en je lang "denken".

Naast het rijden kun je oefenen op de trap; ga met je tenen en de bal van je voet op de trap staan en rek voorzichtig je spieren op, als je dit regelmatig doet wennen je spieren eraan en wordt het makkelijker het ook tijdens het rijden te doen!

di heb ik ook! alleen ik verlies mijn beugels niet.. ik zit te opgetrokken.. en daar probeer ik echt op te letten en mezelf continu lang te maken..

Andalief

Re: Hakken uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 03:49

Je moet werken aan een onafhankelijke zit. Neem zitles. Bijv. ad longe. Wordt je zit beter, dan kun je je benen onspannen laten afhangen. Door het gewicht gaan de hakken dan omlaag. Jr moet ze dus NIET uitDRUKKEN, maar verend laten HANGEN

Wat ook goed helpt: je benen voor het zadel gooien. Zo MOET je wel zitten.
Alleen doen op een betrouwbaar paard. Heeft mij erg geholpen, vooral met beugels kwijtraken in galop.

mariettek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:50

Ik had hier ook veel last van! Wat mij heeft geholpen is het rijden zonder beugels. Hierdoor oefen je je zit en kun je makkelijker je benen lang maken. Succes!

Harvin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:09

maak je knieen zwaar zonder te knellen. zo voorkom je ook dat je benen naar voren gaan(waterskieen).

Winnylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:39

Hoi hoi,
Hier had ik ook altijd last van, vooral als ik laarzen aan had waarin ik geen goede steun had. Heb slechte knieën en als ik mijn benen lang maakte en steun zocht op mijn enkels, zakte ik dus door mijn knieën.
Nu heb ik leren laarzen (MH Sportive) en zodra ik mijn hak omhoog trek, dan prikt de laars in mijn knieholte, zo moest ik dus wel mijn hakken uitdrukken om pijn te voorkomen en heb ik nu een veel betere beenligging en geen last meer van mijn knieën.
Veel succes in ieder geval met het vinden van een oplossing.