pony loopt mooi maar m'n houding is bagger!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NF_Daphne

pony loopt mooi maar m'n houding is bagger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 19:09

ik ben heel blij dat daphne heel mooi loopt alleen erger ik me aan me houding! en dan begint daphne ook een beetje te stressen omdat ik niet lekker rijd omdat ik aan me houding erger. ik kan me benen niet stilhouden en ze staan ook een beetje naar buiten(niet zo heel erg maar toch wil ik ze helemaal naar binnen)en me benen moeten meer naar achter zodat er een rechte lijn van me schouders naar me kont en dan naar me hielen.als ik dat in stap probeer lukt dat wel,maar als ik ga draven gaat alles weer terug op z'n plek waar het niet moet.. ik heb wel les,maar heb dat al een tijdje niet meer gehad.wat kan ik hier allemaal tegen doen? hebben jullie nog tips..?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:28

Nou, ik heb even in je profiel gekeken. Leuke pony heb je!
Even uit alle bescheidenheid reageren want ik ben bepaald zelf geen ster.

Wat ik op de draf-foto zie, is dat je goed probeert achterover te zitten. Je zit zelfs iets te ver achterover en daardoor lijkt het dat je net iets achter de beweging bent. Je kunt dus proberen je rug rechter/langer te maken. Het zou kunnen zijn dat je bekken iets meer voorover mag, dus iets minder achter op je stuit zitten en meer op de driehoek zitbeenderen/schaambeen, maar dat kan ik zo niet goed zien.
Als je inderdaad je bekken teveel achterover kantelt, kan je je been niet lang maken en je knie niet laag houden (probeer maar eens overdreven als je stilstaat)

Verder, maar dat is moeilijk te zien op zo'n foto, lijkt het of de beweging door je rug heengaat tot je nek. Als dat zo is, dan zal in draf doorzitten het beeld zijn dat je schouders nog flink op en neer gaan (dus knik je met je hoofd om dat te compenseren).
Door te leren je bekken los te laten, kan je de passen opvangen met je bekken/onderrug. Dan zit je al een stuk stiller.

Volgens mij is de bepalende factor: ontspanning. Natuurlijk zijn er beschrijvingen van de ideale houding, maar als je dat probeert, leidt dat gauw tot verkrampen. Het belangrijkste is, dat je ontspannen en onafhankelijk zit. Dat plaatje volgt vanzelf.

Ik zou eens proberen of je ergens zitles aan de longe kunt krijgen.

In de galopfoto zit je trouwens prima met de beweging mee!

O ja, ik ga ervan uit dat je zadel goed ligt.

NF_Daphne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 19:35

beantsje schreef:
Nou, ik heb even in je profiel gekeken. Leuke pony heb je!
Even uit alle bescheidenheid reageren want ik ben bepaald zelf geen ster.

Wat ik op de draf-foto zie, is dat je goed probeert achterover te zitten. Je zit zelfs iets te ver achterover en daardoor lijkt het dat je net iets achter de beweging bent. Je kunt dus proberen je rug rechter/langer te maken. Het zou kunnen zijn dat je bekken iets meer voorover mag, dus iets minder achter op je stuit zitten en meer op de driehoek zitbeenderen/schaambeen, maar dat kan ik zo niet goed zien.
Als je inderdaad je bekken teveel achterover kantelt, kan je je been niet lang maken en je knie niet laag houden (probeer maar eens overdreven als je stilstaat)

Verder, maar dat is moeilijk te zien op zo'n foto, lijkt het of de beweging door je rug heengaat tot je nek. Als dat zo is, dan zal in draf doorzitten het beeld zijn dat je schouders nog flink op en neer gaan (dus knik je met je hoofd om dat te compenseren).
Door te leren je bekken los te laten, kan je de passen opvangen met je bekken/onderrug. Dan zit je al een stuk stiller.

Volgens mij is de bepalende factor: ontspanning. Natuurlijk zijn er beschrijvingen van de ideale houding, maar als je dat probeert, leidt dat gauw tot verkrampen. Het belangrijkste is, dat je ontspannen en onafhankelijk zit. Dat plaatje volgt vanzelf.

Ik zou eens proberen of je ergens zitles aan de longe kunt krijgen.

In de galopfoto zit je trouwens prima met de beweging mee!

O ja, ik ga ervan uit dat je zadel goed ligt.

die fotoos die in me profiel staan zijn hele oude fotoos..ik zit nu met de beweging mee en zit ook meer naar voren,dus dat is het niet maar iig bedankt!:D

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:37

tja, dan zet je ons wel een beetje op het verkeerde been natuurlijk...
mss moet je een paar recente foto's plaatsen.

NF_Daphne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 19:54

beantsje schreef:

ja dat gaa ik ook een x doen..alleen vergeet ik het steeds weer.. maar daarom probeer ik het een beetje uit te leggen hoe het er ong. uit ziet..

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:50

NF_Daphne schreef:
beantsje schreef:

ja dat gaa ik ook een x doen..alleen vergeet ik het steeds weer.. maar daarom probeer ik het een beetje uit te leggen hoe het er ong. uit ziet..

je kan nu nog niet zoveel zeggen, even nieuwe foto's plaatsen