Paard is niet ontspannen tijdens het rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Paard is niet ontspannen tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 18:09

Mijn paard wil niet ontspannen tijdens het rijden en kruipt veel achter de teugel. Ik rij haar al flink voorwaarts, maar ze vind de omgeving gewoon wat interessanter. Wat kan ik doen om haar gewoon lekker ontspannen en los te rijden? (hoeft nog niet eens aan de teugel, als zou het wel mooi zijn )

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:15

misschien moet je een keertje van het gaspendaal af en juist heel veel terug rijden en schakelen. hou hem bezig met overgangen, oefeningen, figuren ed. Zorg dat ti geen seconde zn aandacht kan verliezen en hou zelfs ook je koppiej erbij. Laat je schouders rustig hangen, blijft goed ademhalen en concentreer je nie top de dingen waar je paardje zich op consentreed maar zet je hoofd op het werk wat verricht moet wordne. Soms wilt het helpen als je vooraf het rijden doelen stelt wat je dat uur wil doen en wilt bereiken.

Succes

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:35

Mooi paard hoor, zo te zien in je profiel

Vergeet verder ook niet die voltes veel af te wisselen met overgangen. Verder goed voorwaarts (maar niet hard) proberen te rijden. Dus van achter naar je hand toe. Probeer daarbij dan een vaste hand te voorkomen. Zodra jij je handen van voor niet ontspant zul je zien dat je paard misschien achter de teugel gaat lopen om onder die druk uit te komen. Kwestie van ruimte geven an de voorkant denk ik, maar niet losgooien.. De middenweg zoeken denk ik, maar ik kan het mis hebben..