poison heeft zijn mond open

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_ViolaineHW_

poison heeft zijn mond open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 15:00

hallo allemaal,

mischien kunnen jullie mij helpen.
mijn paard poison loopt altijd met zijn mond open al sinds ik hem rijdt en ook al daarvoor. we hebben al vanalles geprobeert en we zijn er eigenlijk een beetje mee aan. we zijn l2 met winst. opzich loopt hij goed alleen doordat hij zijn mond open heeft geeft het een heel vertekent beeld en daardoor is hij ook onrustig met zijn hoofd.

ik heb een paar foto's en filmpjes.
aan de longe hier heb ik voor de tweede keer een stang met tonglepel bitringen en een lage neus riem.

ik heb ook al een dubbel en enkel gebroken bit geprobeert en ook al zonder sperriem. en dan niet voor 1 dag maar 2 tot 3 weken.

hier komen de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

filmpjes

Afbeelding

de kwaliteit is minder op het net op mijn comp wast wel goed.

wie weet hoe ik dit moet oplossen?
volgens ons trekt hij zijn tond omhoog en draait het zelfs een beetje als ik aan vraag. vandaar de tonglepel. ik heb de tandarts er ook al bij gehad en die heeft haken van de kiezen gehaald. maar vond het gebit van hem verder normaal.

groetjes hinke

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:03

Persoonlijk vind ik die bijzet hier nogal strak.
En probeert hij zich zo aan de druk te ontrekken.

heeft hij zijn mond wel dicht als er geen druk op de teugels staat?

Heb je met rijden net zoveel druk in je handen dan hier te zien is met rijden?
Wat doet hij dan als je geen druk geeft?

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 15:06

geloof me er zit heel weinig druk op de leidsels. en tijdens het rijden voelt het beter in de hand als hij zijn mond open heeft dan als hij het dicht heeft.

het gedeelte bij zijn mond wat lijkt als schuim heeft ie open. ook zonder druk heeft hij zijn mond open

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:09

Als hij ook de mond open heeft als hij gewoon alleen maar met een bit in staat, kan het bit wel eens te dik zijn.

Maar ik blijf eigenwijs
Op de foto's lijkt hij erg te hangen op je leidels en loopt hij ook op de voorhand.
Persoonlijk lijkt me daar dus ook een stukje van het probleem te zitten (al blijf dat via de compu moeilijk)

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 15:14

hmm ik heb ook al dunne bitten geprobeert. werd het helaas niet echt beter van. ook heb ik een dubbel gebroken bit die opspaning een stang is en onstpanning dubbel gebroken. die was wel beter maar nog niet helemaal goed.

toch denk ik dat hij ergens pijn heeft en daardoor zijn mond open doet om het te ontlasten. k wil het graag anders maar weet echtn iet hoe.

en de foto's heb ik gemaakt terwijl ik de leidsels in 1 hand heb en met de andere een foto maak. maar goed het blijven moment opnamen

JollyHumpy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:45

hey, mijn merrie doet dat ook heel snel!! Als ze er eenmaal me begonnen is met rijden/longeren houd het niet meer zo snel op. Het ligt volgens mij echt niet aan het bit o.i.d. Een paard opend zn mond vaak door spanning. Hoe klein ook .

Begin als je gaat rijden echt bij de basis, lichte aanleuning etc. Vraag de eerste 20 minuten nog niets moeilijks.
Alles moet losgelaten zijn, je paardje is gewoon heel gevoelig in de mond!
Wat ik ook aan het leren ben, is haar puur op mn zit en benen te rijden, zonder de teugels te gebruiken, dit helpt bij mij heel erg!! Je kunt nog zo gevoelig en zacht in je hand zijn... maar het moet allemaal van achteruit komen... Echt aan de hulpen dus.

Verschillende bitten proberen zal denk ik niet helpen, dat maakt t alleen
nog maar onrustiger voor m. Waarschijnlijk vindty het gewoon nog n beetje moeilijk en is het zo'n fijn overgevoelig typje als ik ook heb, maaarrr dat heeft ook zeker zijn goeie kanten hoor!!

Nogmaals, ik ken het, tis niet leuk omdat het er wat onvriendelijk uitziet.
Maar ik heb rijfoto's gezien van je, en zo te zien ben je gewoon een vriendelijke ruiter!! Je kunt niet meer dan je best doen.. t komt goed!

veel succes, liefs Briede

JollyHumpy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:45

wow heel verhaal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:57

Mijn jonge Arabier loopt ook standaard met z'n schuurdeur open maakt niet uit wat voor bit. Bit = spelen = waffel open.... ook als hij niet bijgezet is, of aan de lange teugel stapt etc etc. Loopt gewoon altijd met z'n tong te spelen....
Ik heb een neusriempje voor 'm gekocht maar dat helpt ook geen bal...

dorientjuh

Re: poison heeft zijn mond open

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:39

Zou je niet eens een keertje bitloos kunnen gaan rijden, om te kijken hoe dat gaat? Of een ander soort metaal (bit) of een myler-bit?

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 19:46

jee bedankt voor de tips zal ze zeker allemaal proberen.
super. bedankt...

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:10

runningkawa schreef:
Als hij ook de mond open heeft als hij gewoon alleen maar met een bit in staat, kan het bit wel eens te dik zijn.

Maar ik blijf eigenwijs
Op de foto's lijkt hij erg te hangen op je leidels en loopt hij ook op de voorhand.
Persoonlijk lijkt me daar dus ook een stukje van het probleem te zitten (al blijf dat via de compu moeilijk)

Je longeert met dubbellonge die je als een soort driehoekteugel bevestigd hebt. Hierdoor kun jij zonder dat je het merkt vrij veel kracht uitoefenen.
Hoe loopt je paard aan de longe met een simpel touwtje als bijzet?

En anders zou ik eens een ander model bitje proberen. Als die enkelgebroken is, dan een dubbelgebroken proberen. Of andersom.

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 20:17

oke zal ik doen bedankt

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:42

Als een paard zijn mond open doet is dat een soort van verzet tegen de druk op zijn mond. Hij heeft waarschijnlijk een heel gevoelige mond en jij misschien een iets te strenge hand (Ik weet het niet, maar een verzet is het wel) Als hij zijn mond open doet wordt de druk kleiner en voelt ie dus minder. Misschien heeft hij het zichzelf wel aangewend onder het rijden omdat ie door een niet zo'n deskundige ruiter is ingereden.. Dan ligt het dus niet aan jou . het is wel heel lastig dit, want het is geen mooi gezicht en helemaal niet als je straks in de M komt te zitten, want dan lijkt het alsof hij de oefeningen niet graag doet...
Ik hoop voor je dat dit je dit nog verhelpen kan!!! Veel succes